Melbourne Cup / Canon Party

Pojkvännen och jag blev inbjudna av Canon New Zealand att komma på deras 50-års jubileums party i Auckland i Nya Zeeland.

Vi bor ju i Wellington så det blev ingen 2 dagars resa i alla fall! =o)

 

Canons fest hölls i samband med Melbourne Cup, vilket för ni som inte vet, är en hästkapplöpning tävling där alla klär upp sig till tänderna. Auckland firar oxå Melbourne Cup med hästkapplöpningar och fest.

Jag är ingen liten flicka, så jag letade i dagarna 4 efter en klänning som kunde passa för denna fest. De flesta affärer hade sålt alla klänningar och kjolar i min storlek. Det var mkt frustrerande. Jag hittade ett par klänningar i alla fall som jag la åt sidan så jag kunde hämta upp en av dem i måndags. På måndagen fick jag en tid till hårfrisören. Ringde tidigt på morgonen och de hade en tid till mig. Puh!! Jag toppade håret och fick lite färg i det och sånt. Det var otroligt skönt!!

IMG_3902

Foil Lady

På vägen från frisören såg jag en affär som jag inte sett förr. Jag tänkte att jag kunde pröva den och se om jag kunde finna en fin klänning. Så jag gick in. Och japp!! Jag fann en klänning! Knälång i klassisk snitt, i limegrönt och vitt. Jag tycker om den, men tyvärr växte den under gårdagen. Den blev bara större och större när jag använde den på canons fest. Bra att den inte blev mindre i alla fall…. =o) Jag hade vita högklackade skor till klänningen, en vit ”fascinator” (fjäder i håret liksom…) och vita smycken (halsband, örhängen och armband). Kände mig ganska så fin och uppklädd! De flesta andra kvinnor hade svart, vitt och rött på sig (men mest kanske för att det är canons färger… ) och de flesta kvinnor hade mer lösa, knälånga kjolar eller klänningar. Svårt att förklara. Min kjäreste hade en fin grå kostym med kritstrecks ränder på från hugo Boss. En rosa skjorta och en gul, rosa, grön slips. Han vann pris för bäst klädda av alla på canons fest!!!! =o) Han höll tal och tackade mig för att jag hjälpt honom att välja kläder, speciellt hans kalsonger. Han är så tokig…=o)

IMG_3928

Mina skor

IMG_3953IMG_4463

Vi had en jätte bra dag, jag fick träffa massor av fotografer, videografer, författare i olika foto tidningar och så självklart canon nz ‘staff’ och canons australia’s stora chef, som e från Japan.

Vi fick prata med Peter Bush som i nz kallas för ”photographic legend”. Han var i Vietnam under kriget med usa och var nyhets fotograf. Han har fotograferat nästan alla stora rugby matcher i NZ, etc….han är en legend helt enkelt.

Peter Bush

Vi pratade massor med de som skriver, producerar och äger tidningen D-Photo. En nz fotograf/videograf tidning. Jag läser ofta den tidningen och är medlem på deras facebook sida. De är ganska unga och väldigt trevliga killar. Umgicks endel med kvinnorna i de högre ställningarna på canon nz (Tara och Rochelle) och vi pratade och skrattade massor tillsammans.

IMG_4250IMG_4399

Canon bjöd på godis i canons färger!

Efter en hemsk och deprimerande pärs med att hitta kläder till denna event, hade jag en mycket trevlig tisdag i Auckland. Jag kände mig så fin och var så stolt över min finklädda partner. =o)

Nu är jag tillbaka i verkligheten nere i Wellington och det är dags att studera igen. Wish me luck!!

IMG_4326 IMG_4374

IMG_4076 IMG_4386

IMG_4186

Kommentera

