Vanemänniska

Så här ser min dag ut…typ…

Pressobryggare

Vakna. Sätta på vattenkokaren och lägga kaffe i pressobryggaren. Göra iordning frukost och hälla upp färskt kaffe. Sätta mig vid köksbordet, slå på datorn, kolla email och facebook och gå in på morgonpasset i P3’s sändningsarkiv.

Sen lyssnar jag på Morgonpassets avsnitt från dagen innan, skrattar högt för mig själv och njuter i STORA drag av att återigen förgylla vardagen med Martina Thun, Kodjo Akolor och Hanna Hellquist.

Det var därför med stor skräck som jag efter resan i Afrika fick höra nyheten om att Martina ska vara föräldraledig från och med slutet av Februari (imorgon). Aaah!! Men… Jag lovade mig själv att jag skulle lyssna på Martinas ersättare och sen bestämma vad jag tycker om det hela.

Ersättaren för Martina heter Moa. Hon vickade för Martina några gånger under de senaste veckorna och… Alltså, hon är säkert en väldigt trevlig tjej och duktig i radio på sitt sätt, men… Jag är ett vanedjur. Höra Kodjo och Hanna käftas och bli tillsagda av Martina, Martinas härliga skratt och allt i allt hela atmosfären som som trion ger, den kan inte ersättas.

Jag hatar att jag är ett sånt vanedjur. Jag kommer att fortsätta lyssna på morgonpasset. Kodjo och Hanna är ju fortfarande där, men jag lurar på om jag kommer att älska Moa efter några månader och sen tycka att det är jobbigt att Martina kommer tillbaka… Nej…

Ombyte förnöjer så att säga… Vi får väl se.

Kommentera

