Intervju med en Kändis Kock

Jag skriver recensioner och lite sånt åt en Nya Zeeländsk online tidning som heter Thread. I och med The Food Show i Maj här i Wellington skulle jag intervjua en kändis kock (i Nya Zeeland) som heter Ross Burden. Han är oxå domare i MasterChef New Zealand. Det var planerat att jag skulle prata med Ross Burden på telefon denna fredag morgon klockan 10. Så här gick det:

Master Chef New Zealand domaren, Ross Burden

Ross Burden

Jag gick upp runt 8 imorse. Åt en god frukost bestående av havregrynsgröt, äpple och soja mjölk med en kaffe vid sidan av. Samtidigt som jag åt min frukost läste jag åter igenom Russ Burdens hemsida.

Jag finputsade mina frågor till honom och gjorde mig redo mentalt att intervjua honom genom att komma på hur jag skulle presentera mig och vad jag skulle säga härnäst. Man blir ju lite stollig så där när man ska prata med ”kändisar”. =o)

Klockan närmade sig 10 och jag blev så nervös att jag blev skitnödig och fick springa på toa.

Jag sätter mig vid min laptop. Mina frågor på ett papper brevid mig, ett dokument öppet på datorn där jag ska skriva ner Ross svar på mina frågor.

Jag loggar in på skype och slår Ross nummer. Det går fram några signaler, jag får handsvett. Till sist lyfter någon luren.

”Hi, this is Justin.”

”Uhm, hi… Is Ross there?” (Glömmer till och med att presentera mig)

”No, I’m sorry he’s gone out for the day.”

”Oh. Uhm…do you know when he will be back?”

”No, he didn’t say. I just know he’s gone out for the whole day.”

”ok…”

”Can I tell him who’s called?”

”Yes, my name is Tine from the online magazine Thread. I was going to interview Ross at 10am today.”

”Oh, well… he’s gone out for the day”. (Ja, du sa det… blir irriterad…)

”Well, I have his email so I could email him and arrange another day and time for the interview.”

”Yes, do that.”

”Ok, thank you. Bye.”

”Bye.”

*Stänger av skype*

Ross Burden är en av domarna för MasterChef NZ

Why? Herregud, skriver inte folk ner saker som de planerar? Om någon mailar dem (en tjej från ett pr företag) och säger att de har en intervju med en tidning, skriver de inte ner dagen och tiden så de kan vara med på intervjun?

Blir så irriterad…

Jag mailade honom direkt och frågade om vi kan prata på måndag istället, eller i eftermiddag. Detta är så typiskt NZ… *suck* Glad att jag inte har en deadline som gör att jag måste ha intervjun gjord NU.

Nu ska jag städa huset.

One thought on “Intervju med en Kändis Kock

  1. Måste bara uppdatera att det hade blivit ett missförstånd och jag har nu pratat med Ross Burden. Själva intervjun kommer upp på bloggen snart. =o)

Kommentera

