Winter Blues

Jaha, så har ännu en helg passerat. Och det var midsommar hemma i sköna Sverige, och midvinter här på södra delen av vårat blå klot… Jag fixade med lite smått och gott till middag på fredagen, men det blev ingen sommar tårta, sill, potatis eller nubbe, bara köttbular, omelett, squash patties, korvar och så en bär mousse till efterrätt. Det var gott, men inte samma sak som riktig midsommar firing.

På lördagen vaknade jag av att jag mådde hemskt illa och resten av dagen spenderade jag med huvudet i toaletten. Måste ha varit något jag åt som gjorde mig så dålig, men min pojkvän mådde prima!

Resten av helgen gick åt till lite Coloring arbete och att bara slappa vid TV:n medan elden sprakade i kaminen. Riktigt skönt.


Karlskoga på vintern

Vackra Bjurtjärn där jag växte upp.

Men…jag har sån winter blues… Saknar familjen så massa och vännerna både i Sverige och Norge. Önskar att jag bara kunde gå på stan med syster yster, fara ut och fotografera med brodern, ha grillning med hela familjen, gå på kafé med vännerna. Ja, jag vill helt enkelt bara kunna lyfta på luren, slå numret till en vän, och träffa vännen 1 timme senare på stan, äta en mjukglass och mysa. Trots att jag inte är så glad i min hemstad, så saknar jag den titt som tätt ändå, eller mest personerna som jag gillar som bor där. Jag saknar Bergsfjord uppe i nord-norge och dess härliga natur, underbart goda vatten och härliga personer. Men, men… När man blir vuxen gör man sina val och mitt val var att flytta utomlands. Inte bara utomlands, utan till andra sidan jorden!! Smart val… =o/

Underbara Bergsfjord

Ni som flyttat ifrån er familj och era vänner och bor på annan ort eller i ett annat land, hur klarar ni er igenom era ”down periods”? Tar ni en kopp varm choklad, kurar upp er i soffan och läser en bra bok? Går ni ut och går och rensar tankarna? far ni ut på ett kafé och bara myser för er själva, eller har ni skaffat vänner i er nya stad, land som ni umgås med?

Ta hand om er allihopa!

Vindiga Wellington - mitt nuvarande hem

4 thoughts on “Winter Blues

  1. Ja vad gör man med sin hemlängtan?? 10 år sen jag flydde landet o det var jävla tungt i början. Hade ju sån tur med den familjen jag kom in i…de tog hand om mig! Så kom ju brodern upp i 3 månader o jobbade, så kom systern upp hit o jobbade i många år. Så min ensamhet har inte varit total. Vänner på jobbet o annars i bygden!
    Men det är tungt…kan inte besrkrivas, de känslor o tankar som är o kommer. M det går, o det går bra. Allt det andra man får med sig på turen eller resan man väljer. Inget kan ta det från oss!!
    Tänk vilken erfarenhet :o)=

    • Det är sant. En otrolig erfarenhet som inte alla får uppleva. Önskar bara att man kunde träffa familjen åtminstone 1 gång om året. 2ggr/år vore det ultimata, men, men… När jag blir rik ska jag ha mitt egna flyg och kan fara och hälsa på flera gånger om året. =o)

  2. Kära döttrar nog är det tungt många gnger när man tänker på avstånd i mil, men tack och lov SMS mail och inte minst SKYPE. Tänk om det varit i början av 1900 då hade man inte kunnat ha sån kontakt med varandra. VÄLKOMNA hem när ni kan Alltid öppen dörr. Kram mamma

Kommentera

