I’d like mornings better if they started later

Eller som Richard Whately sa: ”Lose an hour in the morning, and you will be all day hunting for it.”

Jag vaknade runt åtta imorse, efter en hemskt dålig natts sömn. Jag säger bara en sak: Fullmåne. Varje månad när månen är full sover jag dåligt, blir lätt irriterad och ”cranky”. Trots att jag vaknade en timme senare än planerat så hann jag med en hel del!

Först bakade jag en sats med Ketolyse muffins. Det är muffins/bröd som har mindre kolhydrater. En muffins har bara 1 gram av kolhydrater! Jag äter dessa muffins till frukost nästan varje morgon, med ett gott kokt ägg till och en kopp kaffe. Försöker nämligen dra ner på kolhydrater.

Medans muffinsen stod i ugnen tränade jag min vänstra fot lite (skadade den för över 3 månader sen och den ska nu tränas upp), tog en dusch, gjorde färskt kaffe, tog hand om tvätten och kokade ett ägg. Multi tasking!! =o)

Efter att frukost blivit intagen gick jag in på kontoret och här har jag nu suttit sen dess. Håller på och klipper ihop en video med footage från Samburu i Kenya. Var nästan färdig, sen visade jag videon för min pojkvän och han hade tips och idéer på hur jag kunde göra videon ännu bättre. Så idag gör jag de ändringarna.

Tomatsoppa

Och för nån minut sen kom min pojkvän hem i 1 minut och lämnade ett paket till oss från min familj i Nord Norg! Yay!!! Finns inget bättre än att få paket hemifrån. Vackra t-shirts till oss med ”Liv i Loppa” och fin bild på och en jättefin tavla som ska sättas upp nånstans i huset ikväll. =o) Åh, det här paketet ”made my day” Jag är så lycklig!! =oD

Nu ska jag äta lite het tomatsoppa som jag gjorde igår. Jag brukar göra en stor kastrull med tomatsoppa för då har jag lunch tll en hel vecka. Perfekt! Sen blir det taco köttfärs, sallad, liiite majs och hemgjord guacamole till middag. Nam-nam! =o)

Ha en bra dag och kom ihåg: ”If people were meant to pop out of bed, we’d all sleep in toasters.”

One thought on “I’d like mornings better if they started later

Kommentera

