Magen är inte en sopkorg…

Hur många gånger har jag försökt gå ner i vikt? Fick jag en krona för varje ny diet jag provat så skulle jag vara rik!

Enda gången viktminskning funkat för mig är när jag ätit 3 mål mat om dagen, frukt mellan målen, massa vatten, gått tur varje dag och tränat pilates 3 ggr i veckan. Plus när jag var i lumpen. Sen dess har kilona hopat sig.

Nu är jag på en kolhydrat fattig diet. Det går ganska bra. Saknar inte kolhydraterna lika mycket som jag trodde. Det jag saknar är choklad!! Har inte gått ner ett endaste kilo i det sista. Kanske mestadels för att jag inte kunnat gå tur och träna som vanligt. Har nämliget skadat foten och läkarna har i över 3 månader försökt komma på vad felet är. *suck* Nya Zeeland alltså… De är så sega här att det finns inte.

I alla fall… Som många av er där ute ska jag nu ta hjälp av min blog och gå ner i vikt. Inte skriva om viktminskning hela tiden, men i alla fall en uppdatering i veckan om hur det har gått med mat och träning. Jag saknar vänner att träna med, att banta med, att umgås med… Jag är en ”emotional eater” och när jag känner mig ensam vräker jag i mig mat. Vilket är i princip varje dag…hela tiden. =o/

Nog med det! NU ska jag sluta behandla min mage som en sopkorg, och vara snäll emot den! Detta är den första dagen på resten av mitt liv. Några tips på bra träning jag kan göra utan att spendera pengar?

If nature had intended our skeletons to be visible it would have put them on the outside of our bodies.  ~Elmer Rice

I’ve been on a diet for two weeks and all I’ve lost is fourteen days.  ~Totie Fields

I keep trying to lose weight… but it keeps finding me!  ~Author Unknown

The biggest seller is cookbooks and the second is diet books – how not to eat what you’ve just learned how to cook.  ~Andy Rooney

I’m allergic to food.  Every time I eat it breaks out into fat.  ~Jennifer Greene Duncan

Kommentera

