Jobb Sökes!

Har letat jobb hela dagen igen. Det börjar bli lite små stressigt att leta jobb varje dag och aldrig få napp!

(bild lånad från internet)

Var in på en mataffär idag som heter ”Pak’N Save”. Det är en stor mat affärs kedja som har den billigaste maten i landet, men oxå de tråkigaste affärerna. Lite som Lidl hemma i Sverige, alltså saker överallt liksom, mer som ett varhus. I alla fall, jag bad om en jobb ansöknings blankett. En man kom förbi när jag bad om blanketten, han stannade och frågade vad för slags jobb jag letar efter. Jag sa vilket jobb som helst och att jag jobbat en kort period på en mindre affär där jag var tvungen att göra lite av allt möjligt. Jobbade ju på en lanthandel i nord Norge en sommar. Haha! Men det behöver ju inte de veta. =o)
I alla fall, den här mannen sa att de letar efter en Deli Night Supervisor, alltså en Natt Charks förman. Eller mer eftermiddag och kväll för man börjar jobba runt 15.30 och jobbar till midnatt. 5-6 dagar i veckan, 40-45 timmar i veckan. En kväll per helg oxå. Hur mycket pengar man får i timmen vet jag inte. Det är nog snarare vad man får om året på ett sånt ställe, alltså en fast månads inkomst, eller vecko inkomst. De flesta får ju betalt varje vecka här i NZ.
Men, ja…Gott att liksom bli halvt om halvt erbjuden ett jobb i alla fall!! Om allt annat skiter sig får jag ta ett jobb på denna matvaru butik och så fortsätta studera och hoppas på ett bättre jobb i framtiden.

Enda nackdelen är ju just att jobbet är kvällstid. Då kan jag aldrig träffa min partner. Han slutar jobb runt 20 och jag börjar jobb runt 15.30. Kommer hem vid midnatt och då har han väl lagt sig redan för att han ska på jobb på morgonen. Ja, ni förstår säkert vad jag menar. Det blir lite dumt. Vi får se vad som sker.

Har ringt en massa företag idag, men alla säger ”We’re not hiring at the moment. But send us your CV and we’ll get in contact with you if anything turns up”. Tack så mycket och hade, säger jag då. Jag har sänt ut lite cover letters och CVs idag, vad mer kan jag göra? Hela dagen har gått åt till detta eviga jobb sökande.

Snart är det dags att lägga undan tankarna på jobb och stressen som medförs av att gå utan jobb. Istället ska jag koncentrera mig på att laga en hejdundrans god wok!! =o) Biff, mini majs, broccoli, lite morötter, vatten kastanjer, bambu skott och en good teriyaki sås. Mmm… =o) Ska koka lite nudlar till partnern, men ajg får vara utan. Det har gått riktigt bra idag med denna lchf diet. Får se hur det går i fortsättningen.

Ha en fortsatt bra lill-lördag allesammans!

(bild lånad från internet)

5 thoughts on “Jobb Sökes!

  1. Ja det där med jobb är en plåga…verkligen. Har ju ett bra jobb men ibland vill jag vidare o har ju ideer men är för ”feg” till o ta steget…
    Saker o ting ordnar sig väl till slut Tine!!

  2. Hej. Hittade den här bilden när jag sökte på ”jobb” i google. Tänkte i alla fall anmäla att jag lånar bilden och länkar det som kom upp när man klickar på bilden! Om det inte passar så kontakta mig!🙂

Kommentera

