Väntar och väntar…

Rendering tar sån himla lång tid ibland. Då är det gott med en kopp kaffe och lite frukt. =o)

Jag är en Apple nörd. Det här det här "software" som jag arbetar med dagligen.

Jag är en Apple nörd. Det här det här "software" som jag arbetar med dagligen.

Sitter vid vår MacPro och klipper en video men klipp från Samburu National Reserve i Kenya. Har fixat lite med slut texten och sånt och nu renderar jag det hela. *suck* Det tar sån tid. Det är för att jag lagt till motion blur på mina texter så att det hela ser bättre ut när det spelas och inte lika ”hårt”. Men denna effekt tar längre tid att rendera, och jag måste rendera annars kan jag inte spela den delen av klippet, och jag vill se hur det blev innan jag bestämmer mig för om jag ska behålla effekten eller inte. Hoppas allt det ”makes sense”. =o)

När renderingen är färdig ska jag gå igenom hela videon (10 minuter lång) och evetuellt ändra på saker lite här och där. Sen får den videon vila till imorgon innan jag gör något mer med den. Ibland måste man bort från sina projekt en stund och sen komma tillbaka med ”nya ögon” så att säga. Istället ska jag fortsätta med ett annat projekt med klipp from Ol Pejeta Conservancy, oxå i Kenya. Har klippt ihop en video (oxå på runt 10 minuter), men jag måste gå igenom den och se vad som funkar och vad som inte funkar innan jag är färdig med den videon.

Alla mina videos kommer upp på min Vimeo sida när de är färdiga. Du hittar de videos jag gjort så långt om du klickar HÄR.

Jaha, annars har jag letat jobb igen idag. No luck so far. Ska oxå berätta att woken igår blev jätte god! Fick rester över oxå som jag ska ha till lunch imorgon. =o) Idag blir det en sorts taco chilli con carne. Låter kanske inte så gott, men det är det! Det är i princip bara en sorts chili con carne med taco kryddor och massa grönsaker i. Det äts med hemmagjord Guacamole och massa sallad. Mmm… Det vattnas i munnen. =o)

Nu ska jag dricka kaffe.

Kommentera

