Something I prepared Earlier

Jag älskar att laga mat, baka och dela det med mina vänner och familj.

Det är en tävling som pågår just nu i Wellington och den heter ”Wellington on a plate”. En del utav den tävlingen går ut på att göra en egen matshow på 90 sekunder.

Wellington Tourism har slått på stort med en matlagnings/video tävling!

Man kan vinna en middag på ”Al Brown’s Cokking School” här i Wellington och man får ta med sig 5 vänner! Allt är värt 3000 nzd (runt 15000 sek!!). Man får oxå träffa Al i egen hög person.

Idag ska jag filma mig själv när jag lagar en indisk curry. För Wellingtonians älskar indisk mat. Har en egen liten twist på min story, men det får ni se när min video är färdig. Laddar upp den här ikväll eller imorgon.

HÄR kan ni se några utav bidragen till tävlingen. Den första videon som visas när ni visar sidan är gjord av mina vänner Will, Alwyn och Becca. Jag gick på The Film School med dem här i Wellington. Jag tror min video blir bättre deras. Ti-hi! =o) Men…smaken är som baken.

Wish me luck! =o)

Kommentera

