God middag

Gott och enkelt, det gillar vi!

Gjorde en god och enkel middag igår. Stora köttbullar med ädelost, päron och valnöts sallad.

Gör stora köttbullar, 4 st på 400g köttfärs. Gör ett hål i mitten och fyll bullarna med ädelost, eller mozzarella. Jag gjorde mozzarella till mig själv för jag är inte så glad i ädelost. Sen slätar du till hålet så det ser ut som en vanlig köttbulle och in i ugnen på 200 grader i 20-25 minuter. Jag stekte dem ett par minuter efter det så att de inte skulle vara så grå.

Färsbiffar med valnöts och päron sallad. (De här har mozzarella ost i dem)

Ta rucolla sallad (eller vilken sallad du tycker om), ha på lite avokado olja med lime, salt och peppar. Lägg ut det på tallrikar och lägg på valnötter, ett halv skivat päron per person och lite mozzarella ost. Lägg köttbullarna ovanpå och så aningen med parmesan ost ovanpå. Klart! =o) SÅ gott, och enkelt. Hitta receptet HÄR.

Fransk päron paj

Gjorde en liten fransk päron paj oxå för det var min pojkväns födelsedag igår. Receptet till pajen finner ni HÄR. Den blev riktigt god, serverade med en liten klick glass.

Prova gärna recepten. Köttbullarna är en bra middag om man är på en Ketolyse diet, en sån som jag är på…nu och då. Haha! Nej, då, det går bra. Förutom den lilla biten paj igår. Ajajaj…

Kram!


One thought on “God middag

Kommentera

