No more moonboot!!!

Efter 2.5 månader med foten i moonboot ser jag äntligen ljuset i slutet av tunneln.

Som jag skrivit förut så skadade jag foten för ett bra tag sen. För 2 veckor sen när jag såg min sport doktor, Kevin, sa han att om foten fortsätter att bli bättre och jag inte har ont om 2 veckor så kunde jag sluta använda moonbooten.

Idag när jag for till Kevin för återbesök, tog jag med mig min vänstra sko utifall att han skulle säga att jag kan ta av moonbooten.

Kevin tryckte på foten, kollade minflexibilitet och allt sånt. Min fot är ganska stel efter så lång tid i en moonboot. Men precis när jag trodde att jag skulle behöva trä på mig moonbooten igen så säger Kevin: ”I think we can get you out of the boot”. Jag skrek nästan av glädje och jag kände hur mitt leende blev extra stort. Jag blev SÅ lycklig!! =o)

Det är en sån här moonboot jag gått runt med i runt 2.5 månader...

Men Kevin varnade mig för att bli alltför ”excited”. Han sa att jag måste ta det lugnt, gå med skor inomhus, med mina special gjorda sulor, för att gå i strumplästen är inte bra för mina fötter just nu. Känns lite konstigt att gå med skor inomhus, men det ska väl gå bra. Jag får gå korta 20 minuters turer, så det ska jag börja med 3-4 ggr i veckan. Jag måste oxå stretcha foten, massera den och göra andra övningar för den är så stel nu.

Det går framåt! =o) Åh, jag är så lycklig. Jag har väntat på den här dagen en lång tid nu. Jag har bara lite ont i hälsenan. Kevin gjorde nån sorts koll på foten och ryckte till med foten och -pip- det gjorde ont. Han sa att jag nog har en infektion i hälsenan så jag ska äta anti inflammatoriska tabletter i en vecka. Jag känner inte av det onda i hälsenan alls, förutom när jag vinklar foten nedåt.

Men i all fall, jag är på god väg nu att bli bättre. Det värsta är över och nu gäller det bara att ta det lugnt och att gå korta turer, stärka foten, vara positiv och så ska nog det här bli bra. Vatten gympa sa Kevin var bra för då blir det inte så massa vikt på foten. Ska kolla hur mycket det kostar. Måste skaffa ny baddräkt om jag ska göra vattengympa. Huff, mig i badkläder. =o/ Men, men… Åh, jag är så lycklig!

Nu kommer några arbetare hit och ska installera vår ull isolering i taket. Vårat hus ska bli varmare nu äntligen…när sommaren är på väg. Haha! =o)

2 thoughts on “No more moonboot!!!

  1. Hwj Tine! Jag har just läst om jordbävningen o dess otrevliga händelseförlopp. Kan inte förfmin inre syn förstå allt som händer. Vi är ju så ovanligt lyckat lottade att vi inte har sådana här fenomen. Men jag glömmer aldrig sunamin i Thailand där flera av vänners vänner gick åt. Alla Bilder o repotage om det glömmer jag aldrig men som sagt jag kan ju inte veta riktigt för jag har aldrig varit med om det här. Kan bara beklaga o hoppas Du o familje ´n mår bra o har det såbra Ni kan.
    Kram Gunilla i England

    • Tack, vi mår bara fint. Jag kände inte alls av jordbävningen. All förödelse skedde runt och i en stad som heter Christchurch och ligger på Nya Zeelands sydö. Jag bor på nordön. Alla jag känner här i NZ mår bra.

Kommentera

