Flytande Måltid

Med inspiration och stöd från vänner, ska jag nu försöka ta av mig många kilon på kort tid.

Det var ju aldrig meningen att min blogg skulle handla om mat, viktnedgång, träning och annat. Men nu kommer mitt liv handla om detta en stund framöver så jag måste ventilera mina tankar och funderingar lite. =o)

Min vän Elin gick med i något som heter iTrim. Där började hon en tuff vikt nedgång med måltids ersättningar. Typ milkshakes, gröt och efter ett par veckor kunde hon börja med mer riktiga måltider, fast alla kommer från iTrim. Måtiderna är ihopsatta så att de ska innehålla de proteiner, kolhydrater, fett och annat som man behöver på en dag, men portionerna är ganska små. På iTrium tränar man oxå nån sorts cirkel träning några gånger i veckan.

iTrim finns inte i Nya Zeeland. Men med inspiration från min väns otroliga viktnedgång (runt 12 kilo på 5 veckor) har jag idag börjat med mina egna måltidsersättnignar. Det är gröt till frukost, milkshakes till lunch och middag och en sorts snack bar 1 gång om dagen. Jag får oxå äta 2 frukter om dagen, men de får bara väga runt 150 gram. Så det är ungefär ett stort äpple om dagen.

Flytande måltider i massa olika smaker.

Som sagt, idag började jag denna vikt resa. Gröten på morgonen var god, om än lite som klister i konsistensen. Jag la i en fjärdedel äpple i gröten i och med att jag älskar frukt och äpple med gröt är smaskens. =o) Sen blev det en 40 minuters promenad i den stekande solen. Jisses…det var jobbigt.

Frukost gröt

Jag har inte rört på mig mycket de senaste 5 månaderna. Med en fot som gjort ont har promenader varit uteslutet och pengarna har inte räckt till gym eller simning. Men nu är jag på’an igen.

Min våg fungerar inte. Bytte batterier, men den fungerar fortfarande inte. Så jag får mäta mig helt enkelt och se om det är nån skillnad om en veckas tid. Hoppas, hoppas!!

Ett sötare snacks för eftermiddags suget.

Många tycker att såna här dieter är skadliga och dåliga, men jag ser detta som en utav mina sista utvägar. Jag måste verkligen gå ner i vikt. Jag kommer att göra det här i minst 2 veckor för att ”jump start” min viktnedgång, bli av med sockersug, förminska magsäcken och dessutom komma in i en tränings regim som jag kan hålla.

Nu behöver jag bara lite stöd och peppning från familj, vänner och eventuella blogg läsare. =o)

Tack på förhand!


2 thoughts on “Flytande Måltid

  1. JA, vilken idé! Det klarar du galant Tine…ser du ett mål så kommer du dit, det har du alltid varit duktig på ;o)=

    Ska bli spännande o följa med på resan, jag sitter brevid dig med min diet!

    Kram

Kommentera

