Stephanie Bennet och ”rockumentaries”

En rolig och informativ kväll på Park Road Post.

Stephanie Bennett är en producent som jobbat med dokumentärer som ”The Complete Beatles”, ”Hail! Hail! Rock’n Roll” om Chuck Berry och ”Endless Harmony”. Hon har fått sköta om stjärnor som Chuck Berry, Keith Richards, joni Mithcell och andra med silkes handskar och lärt sig allt och lite mer om hur det är att vara producent i en värld full av självupptagna stjärnor.

Producenten Stephanie Bennett

Igår, onsdag 22 September, hölls ett ”talk” med Stephanie Bennett på Park Road Post. Stephanie blev intervjuad av en man med rött ansikte efter för många glas vin, men hon svarade vist och galant på hans knasiga frågor som ingen i publiken kunde förstå. Hon berättade roliga och hemska historier från sina dokumentärer, särskilt om Chuck Berry som var värre än en mardröm att arbeta med. Stephanie producerade den första Rockumentären, vilken var ”The Complete Betales”.

Peter Jacksons Post Production företag: Park Road Post i Miramar, Wellington, NZ.

Innan själva intervjun eller pratet med Stephanie i biografen på Park Road Post, serverades det vin i alla dess märken och kulörer och tilltugg. Folk minglade, skaffade nya kontakter eller pratade med folk de redan känner. Jag bara råkade börja prata med en trevlig dam som jobbar på Park Road Post. Hon jobbar i labbet som Color Timer. Detta var ju bara perfekt i och med att jag vill bli Color Grader! Så vi pratade en stund om hur dumt det är att för att få ett jobb måste man ha erfarenhet, men för att få erfarenhet måste man få jobb. Hon sa att de brukade ha praktikplatser på Park Road Post, men att de inte haft det på länge nu, vilket är ganska dumt. Innan vi skiljdes åt bad hon mig om mina kontakt detaljer innan kvällens slut. Efter själva intervjuen inne på biografen, hittade jag inte Lynne (color timer damen), men jag lämnade mina kontakt detaljer i receptionen och de lovade att ge dem till henne. Yay!

Allt i allt var gårdags kvällen en väldigt lyckad kväll och jag höll mig undan ”the nibbles”!! =o)

2 thoughts on “Stephanie Bennet och ”rockumentaries”

Kommentera

