Zumba Gold

Visste du att det finns Zumba Gold, eller Zumba Aqua??

Idag hade jag en kaffe tillsammans med min förre detta Zumba tränare Beth, på ett mysigt kafé som heter Carribean café, här i Brooklyn, Wellington, NZ.

Jag hade nämligen ett klippkort för zumba lektioner, som jag betalat dyra pengar för i början av året, men inte kunnat använda på 5-6 månader. Så Beth var så snäll och betala mig för kortet. =o)

Under vår korta träff pratade vi om allt möjligt (Beth är SÅ trevlig) och bland annat sa hon att det finns nåt som heter Zumba Gold! Det är för ”senior citizens”, eller folk med skador eller som kommer tillbaka från skador! Bra träning innan man går tillbaka till ”normal” Zumba! Kolla in lite om Zumba Gold HÄR.

Det finns även Zumba Aqua!! =o) Det är vatten övningar som integrerar Zumba övningar så att det blir ett riktigt ”Pool Party”. Oxå bra för de som kommer tillbaka från skador, eller för överviktiga personer som behöver börja sin Zumba träning med ”lower impact”. Detta verkar jättekul! Jag måste se om de gör något sånt här i Wellington.

Zumba Aqua!

Jag försökte mig på lite Zumba igår hemma i vardagsrummet. Inte bra. Fick ont i foten och haltade hela kvällen. Så idag har jag fått ta det lugnt utan promenad eller någonting. Suger att vara ”handikappad”, men jag måste bara ta det lugnt och hoppas på att foten läkert Snart!

Har du prövat på Zumba? Har du prövat Basic eller andra typer av Zumba?

Kommentera

