Femte dagen har bara börjat…

Det är lördag, solen skiner, fåglarna kvittrar och humlorna surrar.

Dagarna går verkligen fort, och tur är väl det. När man är på en diet i alla fall. =o) Det är dag fem på min flytande diet och jag tycker det gått jäkligt bra så långt! Jag är SÅ bestämd att jag ska klara det här så ujujuj.

Läste idag lite mer om Kate Morgan dieten, och tydligen kan jag äta massa sallad! Eller inte massa, men typ 3 koppar sallad (sallads blad, tomat, gurka, paprika, morötter, zuccini, bönor, spenat, lök, rädisor, svamp, broccoli….) varje dag! Kanske det saktar ner vikt nedgången dock, så jag ska hålla mig till mina tre mål om dagen, 2 frukter och 1 snack.Jag kanske lägger till grönsaker i vecka tre, eller äter en sallad om jag ska ut med vänner eller så. Blir så bra. =o)

De två senaste dagarna har jag ätit gröten på kvällen, det är oftast då jag är hungrig och allmänt sugen. Men idag tänkte jag att jag skulle ha gröt till frukost. Det var knappt jag fick ner hela portionen. Ha! Jag åt ett halvt äple till och 0.5 liter vatten. Verkar som magen krympt lite redan.

Mina jeans är väldigt hängiga nu, men samtidigt kommer jag inte i en storlek mindre som ligger och skräpar i garderoben. Men det kommer!

Nu är det dags för en flytande lunch och en mini banan.

Ha en bra helg allesammans!

Kommentera

