Sötsug

När jag försöker gå ner i vikt är det alltid sötsuget som förstör.

Jag är en choklad älskare. Mmmm…Choklad! När jag försöker gå ner i vikt är det alltid choklad eller nått annat sött som får mig att gå upp i vikt istället för att gå ner i vikt. Läste en intressant blogg om sötsug idag. Kolla in den HÄR.

Mmmm....Choklad!

Den här gången har jag inte haft sötsug en enda dag!! Inte ens när min partner köpte franska bakelser igår, kände jag salivet rinna till. Jag åt en tomat och drack min shake och kände mig nöjd med det. Men när han åt pizza på kvällen kände jag mig väldigt rastlös. När vi gick på bio, där jag vanligtvis köper popcorn, höll jag mig till min snack bar och det gick bra. Och nu på morgonen lagade jag till och med frukost till min pojkvän utan att vilja snika till mig en tugga. Bra gjort, Tine! =o)

Eclairs, en fransk underbar bakelse.

Jag har insett att jag måste vara mycket mer positiv med mig själv. Läste en bra artikel igår om självkänsla och hur den kan förändra så mycket i livet. Läs artikeln HÄR.

Sen har jag insett att om jag ser på program som ”Supersize vs Superskinny”, så känner jag mig ännu mer motiverad under dagen. Haha! =o)

Har ej gått tur på 2 dagar. Har känt av min fot skada  och jag vill verkligen bli bättre i foten så jag bestämde mig för att ta det lugnt över helgen. Det kliar i mig att få gå på en promenad, men det får vänta tills måndag morgon. Köpte nya skor igår i alla fall! Skor som är för mina platta fötter, och för att ge stöd till fötterna och hjälpa min skada. Det är inte de färger jag vanligtvis skulle välja på ett par skor, men jag tog det dem hade för min sko storlek och för de sorts skor som jag behöver och vad de hade på lager. Blir nog bra. Nu kan jag flyga iväg på min promenader! ;o)

Mina nya tränings skor..

Idag måste jag ta mig i kragen och skriva ner en plan på min viktnedgång. Vad jag ska göra efter att jag slutar med mina shakes eller i alla fall halvt slutar med mina shakes. Jag ska göra menyer för flera veckor framöver och oxå tränings program. Sen kan jag kryssa av dag för dag och känna hur det går framåt och vikten ”rinner” av. Hehe…

Det var allt för idag, hörs snart igen!

Kommentera

