Bara början

Idag köpte jag mat för den kommande veckan och fick en chock när jag ställde mig på vågen.

Jag far in till Miramar (Wellywood som det kallas i och med att Peter Jackson har alla sina studios i Miramar) varje vecka för att handla min mat inför den kommande veckan. Tog bussen till Miramar och gick till det apotek där jag kan köpa min mat. De har oxå erbjudit mig att låna deras våg varje vecka, så idag tog jag mod till mig och ställde mig på vågen.

Oj! Jag tänkte att kanske jag gått ner 1 kg för jag åt lite extra förra veckan, till exempel 2 ägg till snack på eftermiddagen istället för 1 ägg. Jag hade en klump i halsen när jag steg upp på vågen.

-2,8 kg!! YAY!!! =oD

Jag blev så, så, så glad!!! Imorgon innan frukost ska jag mäta mig oxå runt mage, lår, rumpa, armar etc. Hoppas det oxå visar att något hänt. =o)

Att se att jag gått ner närmare 3 kg gör mig väldigt inspirerad att fortsätta. Jag gick hem från Miramar, med ryggsäcken full i shake och gröt mat för en hel vecka, plus äpplen, tomater och bananer från affären. Det blev en redig promenad och jag var helt slut när jag kom hem.

Hoppas på minst 2 kg nästa vecka oxå!! =o)

Det går åt rätt håll i alla fall!

2 thoughts on “Bara början

  1. Detta är verkligen helt random.
    Jag har börjat min årliga GI-bantning just idag och råkade hitta till din sida då jag surfade efter kommentarer kring hur bra eller inte det är att köra MacBook Pro med SSD. 🙂

    Nåväl, lycka till. Själv är jag som sagt på dag ett och det känns jobbigt.

Kommentera

