Nytt Äventyr

Jobb, äventyr, eller lite av båda!?!

Jag tänkte jag skulle berätta om mitt kommande äventyr, och jobb. Jag har fått jobb på ett Cruise SHip som Videographer/editor! Ganska häftigt, va?! =o)

Vad är det då jag ska göra? Jo, jag ska filma passagerarna på deras kryssning och oxå filma olika ”events” ombord på fartyget. När passagerarna går i land för guidade turer, får jag oxå följa med som en av dem! Under de guidade turerna blir jag mer eller mindre behandlad som en av passagerarna med allt vad det kan innebära. Fast jag måste oxå dokumentera deras guidade tur. Sen klipper jag ihop en video och gör en DVD för varje cruise och den säljs sen till passagerarna.

Jag kommer att jobba 7 dagar i veckan, mellan 8-13 timmar om dagen. Mycket jobb, lite betalt. Jag ser på det här jobbet mer som ett äventyr, för jag kommer att få se mer av Australien, nya Zeeland, Nya Kaledonien, Vanuatu, Isle of Pines, Mystery Island etc. Mycket resande, och det tycker vi om!

Nya Kaledonien

Vanuatu

Hoppas bara att jag inte blir sjösjuk. =o/ Jag har köpt sjösjuke tabletter, ett slags natur läkemedel som man ska tugga på. Det gör en inte lika trött som de där vanliga sjösjuke tabletterna man köper. Har ingen lust att vara dåsig på jobb!

Ombord finns det ett gym för ”the crew” och en egen bassäng! Men alla inom video och foto avdelningen får oxå tillgång till passagerarnas gym och pool. Om det inte är fullt utav passagerare vill säga. Så det blir bra! Jag ska försöka komma igång med träning så fort som möjligt, och träna minst 3 ggr i veckan.

När jag väl kommer ombord nästa vecka, ska jag ta bilder på min kabin och andra grejer ombord och visa er.

Pacific Jewel i Sydney

Det skepp jag ska jobba ombord på heter Jewel. Det är tydligen ett skepp som använts i Karibien eller nån annanstans förut, men nu ska det användas här nere i ”Australasia”.

På Fredag morgon flyger jag till Sydney. Jag har en held fri dag i Sydney och på lördag morgon, klockan 7, hämats jag upp och blir körd till Jewel. Jag kommer att gå brevid en annan videographer i 2 veckor och lära mig hur dem jobbar. Fartyget ska vara på ”Dry Dock” i nån vecka innan den första kryssningen börjar och jag kan börja mitt jobb ”på riktigt” så att säga.

Ett fartyg som är i "Dry Dock".

Det är spännande att få ett sånt här jobb, och jag ser fram emot det! Men samtidigt kommer det vara svårt att vara borta från min pojkvän i 6 månader. Mitt kontrakt är nämligen på 6 månader och jag kommer att vara på fartyget hela den tiden, men bara enstaka dagar ledigt. Det ska väl gå bra, hoppas jag.

Det är mitt kommande äventyr. Som sagt, jag visar er bilder och berättar mer om mitt äventyr när det väl har börjat. =o)

 

 

One thought on “Nytt Äventyr

Kommentera

