Busstur

Tänk på miljön, ta bussen… och kom för sent.

Jag har ingen egen bil, så om jag vill in till stan måste jag ta bussen. Inga fel i det. Jag är en av de som vill att fler ska ta bussen, och därmed får vi färre bilar på vägarna.

Men att ta bussen kan vara himla krångligt, och det tar så lång tid! Tid är pengar som dem säger.

En vanlig buss i Wellington, NZ.

Idag ska jag in till stan för att fönster shoppa med en kompis. Jag måste först in till Miramar (Wellywood) och hämta något, sen från Miramar in till stan. Jag ska träffa min kompis kl 11, och hade jag haft bil hade jag lämnat hemmet runt 10.30, men nu måste jag lämna hemmet runt 9.30!!! Helt sjukt.

Trolley Bus i Wellington, NZ.

Mycket väntetid emellan, plus att bussar är ju mycket segare än bilar i och med att de måste stanna hela tiden. Men sån är det.

Nu ska jag ta min väska och springa till bussen.


2 thoughts on “Busstur

Kommentera

