Inför Advent

Svårt att shoppa traditionella julgrejer när man bor på andra sidan jorden.

Jag är en traditionell tjej. Ibland kanske lite för traditionell. Idag var jag på en affär som heter Kirkcaldie & Stains i Wellington City. De hade massor av fina julsaker därinne, men tyvärr kostar det en fot och en arm att handla där. Så jag gick mest och kikade och drömde mig bort till en tid där mitt hus är så fint dekorerat inför jul. Ena stunden vill jag ha allt i bara rött och silver. I nästa stund vill jag ha vitt och silver. Sen vill jag ha guld, granris och grejer. Ja, jag är lite schizofren. ;o)

I slutet handlade jag ingenting därinne, men det blev röda band från en annan affär, och svenska pepparkakor(!!!!) från en utav mataffärerna i stan. De säljer svenska peppar kakor varje år. Yum!

Svenska pepparkakor och röda band.

Pepparkakor...Yumma!!!

Imorgon ska jag baka lussekatter, eller i alla fall något slags sött bröd med saffran. Kanske nån slags bulle med saffran och mandelmassa! Mmm… Tips?

3 thoughts on “Inför Advent

    • Åh, du skulle se det pynt de säljer på den där affären här i Wellington! Önskar jag haft kameran med mig, för jag tänkte på dig hela tiden när jag gick runt. Massa fina saker (dyrt såklart) och liksom lite New England stil. Så fint! Jag hade lust på massor av grejer, men bara en kula kostade minst 25 kronor styck. Det blir endel penagr för kulor till ett helt träd….

Kommentera

