Lussebullar och Morgonpasset

Den juliga doften av saffran, nejlikor och glögg sprider sig i mitt soldränkta kök medan Morgonpasset i P3 spelar på datorn.

Vaknade upp tidigt till en solig morgon. For till affären för att införskaffa russin, rödvin etc. Det som skulle ha kunnat bli en 30 minuters mat shopping, slutade med 1.5-2 timmar med att springa i mataffären och vänta på bussen! Hatar bussar…. (Jag vet, jag vet… jag skrev om hur bra bussarna är i ett tidigare blogg inlägg, men efter 2 dagar med buss problem har jag ändrat uppfattning.)

Degen jäste verkligen till sin dubbla storlek!

Väl hemma; på med ett leende på läpparna, Morgonpasset i P3 på datorn och så bakning!! =o) Jag njöt i fulla drag medan lukten av saffran spred sig i köket. Och medan degen jäste kokade jag min egna glögg! Den smakar inte som Blossas Glögg, men den är ok! Och så kom jag på en ny grej! IsGlögg! Är jag smart eller vad? =o) I och med att det är sommar här i Nya Zeeland och glögg känns lite malplacerat så kom jag på att kyla ner glöggen och ha den i ett glas med ett par isbitar. Helt ok! =o) Det får ni pröva.

Dukat för advents fest på verandan!

Jag tycker själv att mina lussebullar(lussekatter) blev himla fina. =o)

Ja, sen satte jag nejlikor i apelsiner när mina lussebullar jäste andra gången. Så det blev en riktigt fin dag med lite julkänsla i värmen! Jag gillar’t!

Och en fin apelsin med nejlike mönster.

En dag i nästa vecka ska jag baka pepparkakor oxå. Hi-hi! =o)

2 thoughts on “Lussebullar och Morgonpasset

  1. Gurimalla, de såg ju helt underbara ut Tine!!
    Skulle gärna suttit där på ballkongen med deg o njutit både kaffe, lussebullar o sol ;o)=

Kommentera

