Cha

En utav mina favorit restauranger i Wellington: Cha!

Cha är en asiatisk restaurang här i Wellington. Jag skriver asiatisk för de har både thai, kinesiskt och annan asiatisk mat på menyn. Det gör den absolut bästa ”Singapore Fried Noodles”!! Igår åt jag och min partner på Cha. Jag bad att få min rätt mild, för ibland är den bara så otroligt kryddstark.

Jag undrar om kocken kände att ”Nope, no mild dishes here in my restaurant! Give her some spices!” För när jag smakade på min rätt satte jag en bit i halsen på grund av dess hetta. Som tur var hade jag en kall Tauro Bubble Tea att svälja ner maten med. Men det var så starkt att jag inte kunde äta upp maten.

Cha - En underbar restaurang i Wellington. Och min ratt som jag inte ens kunde avsluta for att det var sa kryddstarkt

Cha kan se lite slitet och tråkigt ut från utsidan, men de har öppet till sent på kvällen/natten och det är alltid folk där! Och de har verkligen underbart god mat och goda téer. Jag rekommenderar restaurangen till alla som funderar på att komma till Wellington.

Kommentera

