Inför Pepparkaks Bakning

Varför måste pepparkaksdeg vara så himla gott??!!

Kände mig så nere i eftermiddag och saknade familjen så himla mycket. Därför tänkte jag att istället för att bli deprimerad så skulle jag göra något jag tycker är kul. Det blev både bakning och filmning! =o)

Jag har gjort pepparkaksdeg! Jul dofterna har återigen spridit sig i huset och humöret steg under processen att filma mig själv göra pepparkaksdeg. Filmen blir färdig imorgon eller fredag, för jag måste ju filma när jag gör själva kakorna imorgon. Norpade lite mycket av pepparkaksdegen bara. Det är ju SÅ gott! Men nu står den i kylskåpet och gottgör sig till morgondagen.

Alla ingredienser har plockats fram och då är det bara att börja göra pepparkaksdegen! =o)

Nu vill jag ha lite gott hemmagjort glögg! Får nog laga lite tror jag, och en liten lussekatt. Advents stämningen är på topp! (trots den ljumna sommarnatten utanför huset…)

6 thoughts on “Inför Pepparkaks Bakning

  1. Åh, pepparkakor! gu va gott. Ska bakas när jag kommer hem, hoppas det rätta ungsglaset kommit till dess…ligger mega mkt efter på baksidan. Ska hämta lefser hos Unni imorgon. Så det blir pepparkakor, lussekatter o lefser i jul!!

    Kram

  2. Hallå Tine!!

    Ja du jag vet inte varför jag har så många som läser…antagligen för att vi bor i en liten stad o alla är så förbannat nyfikna..haha…

    Du är iaf Dagens Blogg idag 😀 Ha det gott

    Kramis Annso

    • Oj, hur förklarar man det? Uhm…det är som tunt bröd med smör, socker och kanel emellan och så är det vikt på nåt vis. Man kan göra tjocka lefser oxå, men jag tycker mest om de tunna lefserna faktist. Typiskt norsk grej tror jag. =o) Anna kan säkertförklara bättre. =o)

Kommentera

