Mys på kvällningen

Måste ju mysa till det lite!

Idag kom det fram paket från Sverige! =o) Två fina julstjärnor till mina stora vardagsrum fönster, och ett vackert, juligt förkläde!

Jag var tvungen att mysa till det lite, så jag fick snabbt upp julstjärnorna och väntade otålmodigt på att det skulle bli mörkt så jag fick njuta av deras vackra ljus. (Det blev mörkt runt 20.30-21.00)

Mysigt med julstjärna i fönstret!

Dessutom hade jag och min partner glatt knaprat i oss alla pepparkakor som jag bakade häromveckan, så jag knöt på mig mitt nya, fina förkläde, och gjorde en dubbel sats med pepparkaksdeg. Mmmm…… =o)

Sen gjorde jag en sats med knäck! Det blev bara runt 30 knäck. Hmm… Så jag måste nog köpa mer sirap och göra en dubbel sats en annan dag. Goda blev de i alla fall!

Koka lite knäck är kul...

Det blev mys med glögg och de sista pepparkakorna och ett par knäck, i skenet av de nya, fina julstjärnorna. Aaahh… Advent… Jag älskar’t! =o)

4 thoughts on “Mys på kvällningen

    • Ja, men visst!
      Ville ha vita, men när jag väl fick upp de röda och de lyste så fint, så tyckte jag de vita passade riktigt fint i mina enorma fönster. =o)

Kommentera

