Timelapse

Ikväll ska jag sätta ihop mitt pepparkakshus. Iiiik!

Det blev massor med pepparkakor den här gången!

När jag sätter ihop mitt pepparkakshus ikväll ska jag göra en timelapse med kameran. Det betyder helt enkelt att kameran tar kort varje 5 sekunder eller vad du nu ställt in kameran på. När man sen sätter ihop alla dem bilderna blir det en film som visar mycket på kort tid. Eller hur ska man förklara det? I alla fall…Jag kanske bakar eller sätter ihop pepparkakshuset på 1 timme, men videon blir bara 2-3 minuter lång.

Inför min timelapse ikväll, gjorde jag ett litet test. Jag bakade en ny sats med pepparkakor och gjorde en liten timelapse video av det hela.

Här ser ni resultatet av min test timelapse. Förhoppningsvis blir det bättre ikväll med pepparkakshuset!


2 thoughts on “Timelapse

    • Det blev inget hus på mig igår. =o( Gjorde nåt med nacken och bestämde mig för att vila. Men nu vaknade jag upp med den mest onda nacke jag någonsin haft! Hoppas värktabletter tar bort det onda…

Kommentera

