Pepparkakshus!!!

Äntligen står pepparkakshuset i all sin prakt på vardagsrums bordet!

Det har tagit sin tid, men idag fick jag äntligen tid att sätta ihop mitt Pepparkakshus. Yay!

Smärtan i min nacke har nästan försvunnit helt och jag kan röra på den igen. Så jag slog slag i saken, smälte socker, satte upp kameran och satte igång med bygget.

Vad kul det var! =o) Trodde jag väl aldrig. Och jag är så stolt av mig själv och mitt fina pepparkaks hus. Hehe… Jo, jag använde smält socker för att sätta ihop huset. Sen gjorde jag Royal Icing och använde som kristyr. Använde några M&M’s som pynt oxå. Hade jag haft gelé hallon hade jag nog använt de oxå, men sånt säljer de inte i NZ.

Filmen kommer tidigast på måndag. Datorn är okuperad ikväll och i helgen ska jag bort. Men jag har i alla fall lagt upp ett par bilder här på bloggen så ni kan se underverket. =o)

Smaskiga köttbulle mackor och julmust till kvälls.

Efter att ha satt ihop pepparkakshuset blev det mys med julmust och smörgåsar med köttbullar. Jag gjorde några smörgåsar med lingonsylt, inlagd gurka och köttbullar, och några smörgåsar med senap, ost och köttbullar. Det var så gott! Nam-nam-nam… Nu blir det natta.

Kommentera

