Förjuls Mys med Vänner

Jag älskar advent och förjuls mys!

I know, I know… Jag snackar otroligt massa om jul, advent, mys, mat och grejer nuförtiden, men det är liksom det som sker så här veckorna och dagarna före jul. So bare with me…. =o)

Julklapp från mina vänner Tess och Neil.

Idag bjöd jag in mina två nära vänner Tess och Neil på lite förjuls fika. Tess och Neil hade med sig en liten julklapp till mig. Åh!!! Det är så fint av dem att göra det! Har inte öppnat julklappen än, ska nog vänta till julafton. Häromdagen fick vi en annan julklapp av några vänner och den julklappen ligger under granen nu och väntar. Vi måste ju ha nåt att öppna på julafton! =o)

 

 

Jag bjöd Tess och Neil på hemmagjord Glögg, och så bakade jag ingefära och kanel Biscotti dagen till ära. Har aldrig baka Biscotti förut, men det var ju enkelt gjort! Måste jag göra fler gånger. Är ju nästan som skorpor! Passade jättebra till Glögg. Tips! Bred på lite blåmögel ost på dessa biscotti. Supergott! Det var min syster (som för övrigt har den HÄR bloggen) som tipsade mig för många år sen om att äta blåmögel ost till pepparkakor. Jag tyckte då att blåmögel ost var bland det vidrigaste jag kunde stoppa i munnen, men med åldern förfinas tydligen smak paletten och nu kna jag äta små mängder av denna smakrika ost. Så pröva det till ingefära och kanel Biscotti, eller till pepparkakor. Yumma!

 

Ingefära och Kanel Biscotti

Tess hade gjort en glass tårta som var himmelskt god! Med hallon, pistache nötter, marshmallows, torkad frukt, ja även gele godis i. Oj, den var så god! Hann inte ta kort på underverket innan vi åt den, men ni får helt enkelt bara ta mig på orden. =o)

En hel mysig kväll med andra ord!

Imorgon kommer min video som jag gjorde när jag satte ihop mitt pepparkakshus. Fick den inte gjord idag för jag har haft lite möten och andra grejer. Berättar mer om det en annan gång när saker och ting är mer säkra och bestämda. Nu blir det mer mys framför Tv:n.

One thought on “Förjuls Mys med Vänner

Kommentera

