Dagen före Dopparedagen

Äntligen är den här, Dagen före Dopparedagen!

Trots denna underbara dag, då man vet att julen står för dörren, så känner jag mig lätt deprimerad. Jag är ensam hemma, jag får fixa med mat och allt helt själv, solen skiner och julstjärnor och julgran kan inte tändas på några timmar än. Plus att jag inte är med min familj. Det är nog det mest sorgliga tror jag.

Dagen före Dopparedagen och Fjärde Advent. Så underbart och mysigt. =o)

Det är svårast runt jul att vara borta från sin familj. Jag tänker bara tillbaka på föregående jular. Klä granen med pappa, koka knäck med mamma. Pappa som går runt huset och gnolar och mamma som steker köttbullar medan skinkan står i ugnen. Undra över vad brodern ska ge en i julklapp i år (blir det en av mina gamla gossedjur?) och slå in julklappar med min syster. Njuta av syskon barnens förtjusning över jul och göra det koseligt med jul dekorationer och sen avnjuta julens första julskinks smörgås på kvällen tillsammans med allesammans. *suck* Vi ska inte ens byta julklappar i år, vår resa till Sydön blir vår julklapp till oss själva. Men det känns aningen deprimerande att inte ha julklappar under granen,.

Men jag ska inte deppa alltför mycket. Jag ska i alla fall fixa till min skinka snart och vänta på att min partner kommer hem från jobb. Vi ska njuta skinksmörgås, ett par köttbullar och julmust framför nån film.

Kommer Jultomten på besök hem till dig imorgon?

Imorgon blir det piknick ute i solen, om det är bra väder. Sen vet jag inte vad vi ska göra på dagen. Gå tur och packa våra väskor tror jag för vi far till Sydön redan på juldagen. Sen blir det traditionell julmiddag på kvällen. Blir nog bra, om än lite ensamt med bara vi två.

Vad gör ni Dagen före Dopparedagen? Sista julhandeln? Matlagning? Slår in julklappar?

Jag vill i alla fall önska er allesammans en riktigt God Jul!! Ta hand om varandra och njut julefriden. =o)

2 thoughts on “Dagen före Dopparedagen

  1. Huff vännen, inget kul o känna sig deppad i juletide nej. Hoppas stämmningen kommer sig när lukterna av maten kommer på plats. Här ska det kokas o rdnas lite inför morgondagen, men det mesta är gjort.
    Kram syster!

    • Tack för samtal idag! Det lättade upp lite i julstämningen. =o)
      Hade en mysig frukost, sen blev det en biltur. Hemma nu och vet just inte vad vi ska finna på.
      Några julfilmer på TV ikväll. Sen julmiddag. Ja, det var den julen för i år.
      God Jul!!! =o)

Kommentera

