Året som Gick

Ännu ett år har flugit förbi och det är dags att blicka mot ljusare tider.

Hoppas jag får se lite fint fyrverkeri ikväll!

Hur många där ute sätter sig inte ner på Nyårsafton, och blickar tillbaka på året som gick? Nästan alla skulle jag vilja säga. Man tänker tillbaka på semestrar, födelsedagar, roliga stunder, tunga tider etc.

Jag är inget undantag. =o) Jag började fundera på mitt år som gått. Vad har jag gjort under 2010, vad har jag åstakommit egentligen? Inte mycket… Visst, jag har fått ihop några bra videos, jag har sökt jobb och fått jobb 2 gånger och sagt upp mig en gång. Jag började dansa Zumba och fick sluta det oxå på grund av skador. 2010 var ett tungt år med andra ord. Fullt med ohälsosamma beslut och skador.

För att vara helt ärlig är 2010 ett år jag är glad att lägga bakom mig. Jag vill inte se tillbaka så mycket som jag vill se framåt. Jag vill gå in i det nya året med positiv energi och jag är fast beslutsam att bli mer hälsosam och få mindre skador under 2011.

Skål!

Jag kan inte heller komma på många saker som skedde runtom i världen i 2010. Känns som att jag sov igenom hela året. Ok, de få saker jag minns är Prinsessan Viktorias bröllop, att de hittade ”aliens” i USA, Pike River Mine olyckan där 29 män omkom, alla problem inför ”Commonwealth Games” i Indien, USAs stridstyrkor kom hem från Irak, jordbävningen på Haiti, …. ja, det var väl det. Nej, då, jag kommer nog på fler händelser ska ni se. =o)

Hade ni ett bra år? Vad var höjdpunkten och vad var botten nappet? Och hur ska ni fira denna kväll?

Hoppas ni alla får ett riktigt Gott Nytt År!!!

4 thoughts on “Året som Gick

  1. Hejsan igen!! Det gamla v. det nya… vad minns man egentligen. Helt spontant minns jag att det varit massa mord, både i Norge o Sverige. På kvinnor, familjer, unga pojkar…skräck o gru.
    Vintern var ”bra”, lagom mkt snö att skott! Jag la av med träningen i höst, o DET märks på kropp o kläder…o lite på själen oxå faktiskt :o(
    Det gick bra med barna på skolan o bhg ;o)= Gruvolyckan man kunde följa på tv bla, hemskt. Svärmor…!! Vet du, kunde egentligen skriva massor, men nöjer mig med det så länge.
    Ha en fin dag syster, ringer dig om ngr timmar ;o)=

    • Men huffa, verkar som det varit mycket hemskt i Norden i 2010.
      Mycket sånt här oxå tyvärr, och inte minst familje misshandel och en massa sånt. NZ har en av de högsta siffrorna för misshandel i hemmen. =o/
      Och så alla bilolyckor. Oxå höga siffror på den i NZ. Många kör som krattor, och gärna med alkohol i blodet. I 2009-2010 var det 13 personer som dog i traffiken över jul och nyår. I år var det 11 dödsfall. Och den 4 Januari ahde redan 8 personer hunnit drunkna runtom i landet. Verkligen sorgligt.
      Men man måste ju oxå minnas de positiva händelserna under året, annars blir man helt tullat.
      Och i 2011 ska jag försöka ha mer positivitet i mitt liv än jag hade i 2010.
      Kram! =o)

  2. Hej!
    Tack så mycket för den fina kommentaren. Du är välkommen till min blogg när du vill🙂
    Mitt 2010 var ett ganska så bra år. Gjorde två härliga resor tillsammans med min goa mamma till Kroatien och Prag. Gjorde många fototurer ensam och i sällskap med en fotokompis som jag träffat genom min blogg. Träffade ytterligare en bloggkompis när det var dags för tranorna att komma till Hornborgarsjön. Sen minns man ju en hel del av allt som hänt ute i världen, och att våran Victoria fick sin Daniel såklart🙂
    Ha en fin torsdag!
    /Maria

Kommentera

