Katt på Kontoret

Är ingen kattmänniska, men grannens grå katt är ändå rätt söt med sin röda scarf och bjällra. =o)

Satt på kontoret och jobbade på datorn. Hade öppnat fönstrena för att få in lite syre på det tillstängda rummet

Ungefär så här ser grannens katt ut, plus att den har en röd scarf runt halsen. (bilden lånad från internet))

Plötsligt hörde jag en bjällra som ringde till. Jag snudde runt på stolen och ser grannens katt sitta i fönstret och i nästa sekund hoppade den in på rummet.

Jag gick ut och öppnade ytterdörren, sen fick jag med mig en jamande katt ut ur kontoret och sakta men säkert ut genom ytterdörren.

Sen satt katten och jamade utanför fönstret i några minuter, men jag stängde fönstret så att den inte kunde hoppa in igen. Efter en liten stund hörde jag en bjällra igen, och när jag tittade ut genom fönstret var katten borta. Hade säkert gått hem för att äta lite middag. =o)

One thought on “Katt på Kontoret

Kommentera

