Nya tag

Inte kom jag ihåg att man blev så trött av ett ”vanligt jobb”….

Jag förklarade aldrig detta för er, mina kära läsare, men jag slutade jobbet på kryssnings fartyget. Skulle ju ha jobbat där i 6 månader som Videographer. Men för att göra en lång historia kort; jobbet som videographer, blev bara större och större, och de förväntade att man jobbade minst 13 timmar om dagen, 7 dagar i veckan. Man fick ej betalt för övertid, mitt jobb innebar mer jobb än Managern gjorde för hela avdelningen, och när jag sa det till ledningen och bad om mer betalt sa dem nej, Så jag slutade. Det var den korta versionen. =o)

Men jag fick snart ett nytt jobb. Det nya jobbet är ett jobb för Wellink på ett hem för Mentalt Sjuka personer. Dessa boende på hemmet har alla kommit från intensiv vård av deras menatala sjukdommar och bor nu i egna rum i detta hem där de ska göra så mycket som möjligt själva. Personalen hjälper till med matlagning, städning, tvätt, hygien, mediciner och annat.

Idag hade jag mitt första shift från 9.30 till 17.30. Första halvan av dagen fick jag vara med på ”handover” då natt personalen förklarar vad som hänt under natten så att dag personalen vet vad de har att förvänta av de inneboende. Jag dammsög, gjorde lunch, diskade upp efter lunchen, fick information av vår Team Manager, Geoff, och sen blev det lunch.

På eftermiddagen gick Team Coordinator, Fiona, igenom en massa saker angående mediciner, hur dagarna går till, våra arbetsuppgifter och visade mig runt i byggnaden och sånt. Sen kom min medarbetare, Keri, på jobb och visade mig säkerhets grejer, brand alarm, nödutgångar och såna saker. Jag fick hjälpa till med tvätt och spendera lite tid med några av de inneboende och lära känna dem lite mer.

Det blir nog ett ok jobb det här. Inte det jag helst av allt vill jobba med, men det blir lite kosing i fickan i alla fall. Fast jag är bara en ”Casual Worker”, alltså en timarbetare. De ringer mig när de behöver nån. Förhoppningsvis får jag minst 30 timmar i veckan. Hoppas, hoppas!

Jag har jobbat hemifrån med mina egna tider så länge nu att jag helt glömt bort hur trött man blir i huvudet av en dag på ett ”riktigt” jobb. Oj! Jag gick hem från jobb idag, det tar mellan 30-40 minuter. Jag gick relativt snabbt och avslutade promenaden (som alla mina promenader) med en tur uppför ”The Hill from Hell”, vilket är gatan som går upp mot vårat hus.

Lagade en wok med massa grönsaker och kyckling när jag kom hem, och nu sitter jag i soffan, med bomull i huvudet och en komedi på TV. Klockan är bara strax efter 20, men jag är redo för sängen. Jobb imorgon igen från 8.30-16.30.

4 thoughts on “Nya tag

Kommentera

