Golden Globe 2011

Årets stora gala, Golden Globe 2011, har precis avslutats!

Jag är lite nörd, men jag älskar att sitta fastklistrad vid TV:n när stora galor som Golden Globe och Oscars-galan visas på TV.

När jag bodde hemma i Skandinavien var det alltid lite ”svårt” att se dessa galor i och med att de visas på natten. Här i NZ visas galorna på dagtid, och har man ledigt från jobb samma dag, som jag har, då kan man gott sätta sig ner och glo på TV! =o)

Tyvärr missade jag när alla kändisar vandrade fram lite elegant på röda mattan, med sina vackra blåsor, men jag kan åtminstone glo på galan! Sen kan man alltid se ”Live at the red carpet” på E! senare. Ful får man va, men inte dum.

Vad är då Golden Globe? Jo, det är en hyllning till medverkande av TV-serier, mini serier och filmer i Film och TV världen. Bästa mini serie, Bästa TV-Serie, Bästa film, Bästa skådespelerska i en komdei, Bästa skådespelare i en drama serie, Bästa regissör…. och så vidare.

Gröna klänningar var lite populärt på röda mattan på Golden Globes 2011.

Jag är inte lika insatt i Golden Globe galan som jag är i Oscars galan varje år, men jag vet i alla fall att i kategorien ”Best Mini-serie or Motion Picture Made for Television” finns serien Pillars of the Earth vilket är en utav mina favorit böcker! Jag vill så gärna se den serien!

Vackert klädda par på Golden Globe Galan 2011. Fr.V: Kyra Sedgwick & Kevin Bacon, Michael Douglas & Catherine Zeta-Jones, Brad Pitt & Angelina Jolie och Rita Wilson & Tom Hanks.

Fr.V: Marc Anthony & Jennifer Lopez, Seal & Heidi Klum och Jennifer Love-Hewitt & Alex Beh.

Fr.V: Annette Bening & Warren Beatty, Jo Andres & Steve Buscemi och Mark Whalberg & Rhea Durham.

Chris Colfer från "Glee"

Andra serier jag vill se när de kommer på TV i NZ (om de någonsin gör det) är Temple Grandin, och You Don’t KNow Jack.

Chris Colfer som spelar en homosexuell kille i den populära serien Glee, vann precis pris för ”Best Performance by an Actor an a Supporting Role in a Series”. Wow! Har bara sett Glee några gånger, men tycker att Chris Colfer gör ett riktigt bra jobb. Så grattis till honom! =o)

”Best Actor in a Tv-series/Drama” gick till Steve Buscemi, en utav mina favorit skådespelare!! Han vann för sin roll i Boardwalk Empire, en serie som jag väldigt gärna vill se! Det var tydligen Steve Buscemis första nominering och vinst i Golden Globe. Boardwalk Empire vann oxå priset för ”Best TV-serie/Drama”.

”Best Actress in A motion Picture Comedy / Musical” gick till en utav mina favorit skådespelerskor, Annette Benning från filmen ”The Kids are alright”, vilket är en helt underbar film! Ni måste se den!

Lite fina män att titta på under galan oxå! =o) Fr.V: Jake Gyllenhaal, Joseph Gordon-Lewitt, Robert Downey Jr., Johnny Depp.

 

Al Pacino vann sin fjärde Golden Globe (utav 15 nomineringar!), för ”Best Actor in a Mini-series or Movie” i TV-serien ”You Don’t Know Jack”.

Golden Globe för ”Best Actress in a Mini-series or Movie” gick till Claire Danes för sin roll i filmen ”Temple Grandin”.

”Best Foreign Language Film” gick till den danska filmen ”Hevnen” eller ”In a Better World” som den kallas på danska. Grattis!!!

Natalie Portman vann ”Best Actress in a Motion Picture / Drama” för filmen ”Black Swan” som oxå är en film som ligger på min ”Must See”-lista. =o)

Man kan ju inte skriva om en gala utan att skriva om deras kläder! Utav de blåsor jag sett så långt, är mina favoriter Jennifer Lopez, Anne Hathaway, Heidi Klum, Maria Menounos, Michelle Williams, Natalie Portman, Eva Longoria, Jennifer Love-Hewitt och… Sandra Bullock. Är lite osäker på Sandra Bullock, men klänningen är nog snarare fin än ful. Eller? De flesta ”Best-Dressed” i min smak i år, gick till de kvinnor med vita eller i alla fall ljusa klänningar. Det var inget jag gjorde medvetet, det bara blev sån. =o)

Fr.V: Jennifer Lopez, Anne Hathaway, Heidi Klum.

Fr.V: Maria Menounos, Michelle Williams, Natalie Portman

Fr.V: Eva Longoria, Jennifer Love-Hewitt, Sandra Bullock.

”Worst-Dressed” på min lista går till Helena Bonham-Carter, som varje år, på varje gala, lyckas hamna på den här olyckliga listan. Christina Aguilera ser ut som ”trash” i sin svarta-beige ”lace” klänning. Och Tilda Swinton verkar ha tagit det mest säck liknande hon kunde finna i garderoben. Sen har vi Gabourey Sidibe som inte lärt sig mycket sen Oscarsgalan 2010, Emma Stone som försvinner helt i sin hudfärgade klänning, och Julianne Moore som absolut inte försvinner i sin färgstarka, rosa klänning.

Fr.V: Helena Bonham-Carter, Christina Aguilera, Tilda Swinton.

Fr.V: Gabourey Sidibe, Emma Stone, Julianne More.

Jag är inte den som slänger en massa fashion designers namn runtom mig, så ni får bara njuta av bilderna på alla fina eller fula klänningar helt enkelt. =o)

Vilken skådespelare eller skådespelerka tyckte ni klädde sig bäst eller sämst under årets Golden Globe?

P.S. För mer information om nomineringar och vilka som vann, klicka HÄR. Och för fler fina klänningar från galan, klicka HÄR.

P.S.2. För mer info om kläderna och dess designers, kolla in den HÄR bloggen.

5 thoughts on “Golden Globe 2011

  1. Måste bara säga en sak… Angående Helena Bonham-Carter: Visst, hennes skor har olika färger, hennes klänning är ett stort NO!, men… hon har ändå på sig det hon tycker om och trivs i och i slutändan är det väl ändå det som räknas. Samma för alla på min ”Worst-dressed”-lista. =o)

    • Ja, han var ju en del av dem som vann pris för den där danska filmen. Såg inte Persbrandt i rutan dock när de fick priset. Men han kanske satt där bland alla Hollywood skådisar och njöt. =o)

  2. Ibland undrar man om en del av dessa stjärnor är fel byggda. Dom vrider sig när dom poserar så man kan tro att dom håller på att antingen kissa p sig eller har skolios eller nåt…..

Kommentera

