Sköna Söndag

Natur, motion och kultur!

Man kan finna många olika sorters ormbunkar när man besöker Otari-Wilton's Bush, i Wellington, NZ.

Ovansidan och undersidan av en ormbunke.

Den här helgen blev det bara oplanerade aktiviteter, alltså en ”vi tar det på sparken” helg.

Utsikt från "Canopy Pathway" i Otari-Wilton's Bush

Vi besökte Otari-Wilton’s Bush (som jag skrev om för cirka 1 vecka sen). Min partner insåg att han hade glömt sina ”color-charts” när vi väl kom till ”skogen”. Så medan han for hem för att hämta dem, mitt i all trafik (det var nämligen Cricket match i stan vilket betyder massa trafik), gick jag en snabb 20-30 minuters promenad själv genom skogen. När han kom tillbaka gick vi en långsam 1-2 timmars promenad och fotograferade allt det gröna. Jag njöt av den underbara, rena skogs luften, lukten av fuktig jord och solen som filtrerades genom allt bladverk.

Det finns åagra olika vägar man kan ta i Otari-Wilton’s Bush

Olika närbilder tagna i Otari-Wilton's Bush i Wellington, NZ.

På sommaren i Wellington, är det mycket som händer i huvudstaden. I Januari är det gratis konserter i den Botaniska Trädgården, nästan varje dag. Igår frågade mina vänner Tess och Neil om jag ville bli med dem till trädgården, lyssna på musik och ha piknick. Det säger man ju inte nej till! =o)

Konsert i den Botaniska Trädgården i Wellington, NZ.

Artisten Kali Kopae, med sin fastman Jamie McCaskill och en van (som jag ej vet namnet pa) pa bongo trumma. Bild Under: Det ar otroligt vanligt i Nya Zeeland att folk gar runt barfota i ur och skur, sommar som vinter...

Artisten Kali Kopae, med sin fästman Jamie McCaskill och en vän (som jag ej vet namnet på) på bongo trumma. Bild Under: Det är otroligt vanligt i Nya Zeeland att folk går runt barfota i ur och skur, sommar som vinter...

Konserten började kl 19 och det var fullproppat av folk som ville njuta av musik, sol och god mat. Sångerskan vi lyssnade på, heter Kali Kopae. En utav de som hjälpte henne på gitarr och bas, Jamie McCaskill, känner jag från The New Zealand Film and TV School, för han var skådespelare i en utav våra ”Grad Films”. Lite kul att se honom igen. =o)

Ganska fullt med folk i den Botaniska Trädgården under konsert, den 16 januari, 2011

Mina vänner Tess och Neil njöt oxå av kvällssol, musik och piknick.

I alla fall….sidetracked… =o) Konserten var helt ok, speciellt en utav deras Maori sånger, som jag verkligen njöt utav. Piknicken var oxå mysig, med lite kex, olika pesto, ostar, vin, plommon etc. =o) Man blir bortskämd så här på sommaren.

Här är ett kort klipp från en utav låtarna de sjöng:

Kvällen avslutades med komedin Extract, vilken jag kan rekommendera!

Ja, det var min helg. Vad gjorde ni i helgen?

3 thoughts on “Sköna Söndag

  1. Skottade SNÖ det är förenat med livsfara om man inte har broddar och det har jag på mina nya kängor bara fälla ut när man går ut och trycka in när man kommer in. Dom som kommit på det har patent på sin uppfinning och det funkar jättebra

Kommentera

