För Produktion

Massa planering och för produktion ger ett bättre slut resultat.

Storyboard...

Om det var något jag lärde mig under mitt år på The New Zealand Film and Television School, så var det att För Produktion är himla viktigt för ett bra slutresultat.

Därför  planerade jag igår mitt intro till mina videos om olika platser i Nya Zeeland. Jag filmade ju en hel del under vår resa på Sydön, men jag har oxå filmat runtom i Wellington och på endel platser på Nordön. Jag har planerat att jag ska få ihop nån sorts serie med videos om olika platser runtom i landet.

Igår gjorde jag en liten storyboard vilken visar på ett ungefär hur introt kommer att se ut. Sen gjorde jag en lista på de olika element jag måste göra för att få ihop ett intro.

More storyboard...

Det är ganska viktigt för mig att göra en storyboard för jag ska först göra elementen i Photoshop, sedan ska dem elementen animeras i Apple: Motion. Jag har inte gjort mycket i Motion förut, förutom en kort video, så detta blir en prövning. Men en bra sådan, för jag lär mig mer helt enkelt! =o)

Kan tyvärr inte göra så mycket med introt idag, för jag ska på jobb, men förhoppningsvis kan jag börja göra alla element och grejer senare i veckan.

Fortsättning Följer…

2 thoughts on “För Produktion

  1. Spännande!! O visst är det så, att saker MÅSTE gås igenon noga innan det görs till verklighet!!
    Lycka till vidare o jag längtar till slutprodukten såklart!!

Kommentera

