Middagstips!

Älskar pasta..tyvärr.

Gjorde en så god middag häromdagen. Tyvärr hann vi äta allt innan jag kom på att ta en bild. Ja, ja…

Leila Lindholm (bilden lånad från internet)

Jag skulle göra Leila Lindholms ”Pasta Pomodoro”, men hade inte alla ingredienser hemma. Så jag bestämde mig för min egna variant istället, men de grejer jag faktist hade hemma i kylskåpet. Resultatet blev väl prisat! =o)

Leila's Pasta Pomodoro, som var min inspiration.

Jag stekte först bacon i bitar (skär bacon själv, eller köp den i bitar på en gång). Sen la jag i skivade champinjoner och 2 vitlöks klyftor. Sen blev det en halv lök i röran, salt och peppar. På slutet av stektiden la jag i cirkalisa 1 msk pesto med soltorkade tomater, och 1 msk pesto med spenat och cashew nötter. (Använd vilken pesto som helst som du tycker om). Jag la i 2 hackade tomater och en näve full med hackad, färsk basilika. Rör samman detta med pasta.

Resultat: Divine! =o)

 

Det var dagens middagstips!

6 thoughts on “Middagstips!

  1. Hej där nere på andra sidan jorden….
    Jeg levde på pastaretter til lunsj det året jeg studerte informatikk ved Karlstads universitet. Veldig mange varianter man kan gjøre med det man har for hånden 🙂

    Jeg fant oppskriften på knekkebrødene her – http://tovehd.blogspot.com/2011/01/heimelaga-knekkebrd.html
    Jeg har byttet havrekli med hvetekli, og tok 1 dl mer med rugmel i mangel på sesamfrø, men sesamfrøene gir en god nøtteaktig smak, så neste gang skal jeg følge oppskriften 🙂
    Lykke til med baksten!

Kommentera

