Enkel Lunch

Lite medelhavs smaker till lunch.

Just nu ekar det i mitt kylskåp. Men jag fann i alla fall ett par ingredienser så att jag kunde laga en enkel, men ack så god lunch.

Tog bilderna innan jag la på feta osten...typiskt. =o)

Jag rostade ett par grova smörgåsar. Skivade 3 färska, bruna champinjoner i olivolja. Sen skivade jag en halv tomat och knipsade av ett par blad från min basilika växt.

När brödet var färdigt rostat ringlade jag över lite avokado olja med vitlöks smak. Sen la jag på champinjonerna, basilikan och tomaten. Det blev även lite feta ost över det hela. Smarrigt!

Basilika är så gott och får maten att direkt smaka som om den kommer från Medelhavet. Yummy!!

En kaffe till det så är jag ”all set”!

Vad har du för snabba, goda lunch tips?

One thought on “Enkel Lunch

Kommentera

