Stjärnspäckat i Wellington

Avatar har avslutats (och påbörjats) och The Hobbit är på G.

Filmen Avatar, regisserad av James Cameron.

Min pojkvän kom hem från jobb och sa: Vill du se James Cameron?

Jag sa: Huh?

Pojkvän: Vill du se James Cameron?

Jag: Ok….. (lite tveksamt)

Visade sig att det var fest i stan för alla som jobbat med stor filmen Avatar, och min pojkvän var bjuden och fick ta med sig en person. Mig såklart! =oD

 

 

Förutom Hollywood regissören James Cameron (Terminator, Titanic, Alien, Avatar) skulle även skådespelare från Avatar och den kommande filmen The Hobbit, komma på festen.

The Hobbit - Den här boken har blivit illustrerad av Alan Lee, som jag oxå har träffat! =o)

Så vi gick på fest, finklädda och jag hade ett enormt leende på läpparna. Jag vet, jag är lite nörd. Förutom stora galor som Oscars galan och Golden Globe, älskar jag att nu och då läsa ”gossip” om kändisar och ser jag en kändis på gatan blir jag alldeles fnittrig och nästan lite rädd.

Och det var så jag reagerade när jag stod mindre än 1 meter från James Cameron. Han är ju en helt vanlig man, med sina gamla jeans och urtvättade skjorta, men det är ändå något speciellt med kändisar. Mr Cameron är verkligen ”a mastermind”. Jag menar…Tänk bara på de enorma filmerna han gjort genom åren! Helt otroligt…

Han har vunnit några Oscars under åren.

Det blev inte någon bild med mannen, tyvärr. Han hade ett koppel av fans runtom sig vart han än gick, så det fanns inte en chans att ens komma nära honom. Alla vill prata med honom och få foton tagna. Men jag har minnen av kvällen i alla fall =o)

 

 

Jag såg aldrig nån av skådespelarna, men det gjorde int e så mycket. Jag hade en väldigt kul kväll, träffade massa nya människor och redan bekanta människor, drack lite gratis bubbel och bara njöt av att vara ute på ett sånt stort kalas.

Regissören James Cameron. (aningen yngre på den här bilden...)

Det kan verkligen vara stjärnspäckat i Wellington ibland. Just nu som sagt har vi James Cameron här och skådespelare för The Hobbit och Avatar. Steven Spielberg kommer och går för han regisserar filmen Tintin, och företaget Weta Digital här i Wellignton, hjälper honom att få ihop filmen. Andra stjärnor kommer till Wellington med jämna mellanrum, så det är inte ovanligt att man ser ett välbekant ansikte från storfilmer, på gatorna i huvudstaden. Ganska spännande! =o)

Nu blir det natta. Ska sova ett par timmar innan vi tar en kort helg-resa.

Kram!

8 thoughts on “Stjärnspäckat i Wellington

  1. Visst är det konstigt att man liksom när man ser en kändis blir alldelas nojig lite nervös, Dom är ju vanliga människor, men dom ser ju annorlunda ut när dom är privata. Ska ka in till stan Har lagat kåldolmar i flera timma i lördags ska leverera en del till Lingonvägen

    • Ja, visst blir man! Särskilt runt så kända människor som James Cameron! =o)
      Gott med kåldolmar, sänd några till Nya Zeeland. ;o)
      (Har aldrig tyckt om kåldolmar, men i det sista har jag liksom känt suget efter dem…)

Kommentera

