Celebrity Apprentice Final och Scones

Lite TV-tittande med vänner, och nybakade Scones är aldrig fel.

Har ni följt serien ”Celebrity Apprentice”, där Donald Trump kör sitt apprentice program med B-kändisar som ska försöka få in så mycket pengar som möjligt till sina välgörenhets föreningar?

Här i Nya Zeeland har den serien gått en stund nu, och igår var det final. Mina vänner Tess och Neil har slaviskt följt serien och när vi insåg att både dem och vi ville se finalen, så bjöd vi hem dem till oss för att se avsnittet.

 

Scones med lite kanel, vanilj socker och kardemumma i.

Jag gjorde Scones, och så serverade vi med ost, marmelad, brie ost och blåmögel ost, vitlöks hummus, körsbär och så té såklart. Blev SÅ gott!

Gott med lite scones, pålägg och té när man kikar på tv.

Tess sa att mina Scones var de godaste hon någonsin ätit. ”You can quote me on that on your blog!” sa hon, så det gör jag ju självklart! =o)

Hon frågade vad jag hade i mina scones. Bara lite kanel, vanilj socker och kardemumma, sa jag. ”Carde-what?” frågade Tess. Herregud, hon hade aldrig hört talas om Kardemumma! Wow… Hon fick lukta på kryddan och föll för den med en gång. Tror hon kommer att köpa den nästa gång hon går till affären. =o) Fann det ganska otroligt att nån aldrig smakat kardemumma förut.

 

Förresten, det var Brett Michaels, från rock bandet Poison som vann ”Celebrity Apprentice”. =o)

Kommentera

