En Vanlig Dag

Vad är det för dag i dag? Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag, för det är min egna födelsedag, Hurra, Hurra, Hurra!!!

Ja, det stämmer, idag är det min födelsedag. =o)

Och vad har jag gjort med denna dag? Det började med en liten ”sleep in” till halv tio. Jag hade en väldigt liten frukost och så dekorerade jag Smörgåstårtan som jag gjort kvällen innan.

Sen hade jag lunch med mina kära vänner Tess och Neil på mitt favvo café Maranui. Det blev sen lite mini-golf i Porirua, en förort till Wellington, som vännerna bjöd på. Jag har inte spelat mycket mini-golf i mina dagar, men det var riktigt skoj! Jag förlorade så klart, men kul var det! =o)

Mini Golf med pirat tema i Porirua, Wellington.

Väl hemma igen tvättade jag alla fönster på nedervåningen. Och nu ska ni höra en läsklig historia… *ryser* Vårat hus ligger på en kulle, så på baksidan av huset är det bara som en bergsvägg, eller vad man ska kalla det. Det finns en liten gång där bak och fönster som vätter ut mot denna vägg, men annars: Nada! Tyvärr älskar spindlar denna baksida av huset och massa spindelnät samlas på fönstrena där bak. *ryser igen* Men jag vågade mig ut med en sopborset och borstade bort alla spindelnät innan jag tvättade fönstren. jag såg några STORA spindlar (eller i alla fall typ 2 cm stor kropp + benen) och jag var noga med att inte borsta dem på mig själv.

Gott att man har vänner som tar ut en på födelsedags partaj på mini golf banan. =o)

Efter att ha tvättat fönstrena utvändigt och invändigt fick jag ett fnatt och började tvätta badrummet och badkaret. Jag stod i badkaret och skrubbade och kände något kittla i nacken. Jag rycker till, och vad trillar ner i badkaret om inte en av de där stora spindlarna!!! AAAAAaaahhh!!!! Jag har sån fobi för spindlar, det är inte kul. Jag spolade och spolade på denna varelse och slog den flera gånger med den där skrapan som man tvättar fönstrena med. Sen försökte jag spola ner spindel, men den var ju för stor för badkarets avlopp. Så när jag var säker på att den var död, tog jag papper och så spolade jag ner allt i toaletten.

ja, långt utlägg om min tvätt och spindeln, men, men… =o)

Skulle ha farit till Botaniska Trädgården ikväll (typ nu) med min pojkvän, men han har ett ”möte” med Steven Spielberg imorgon, så han måste göra klart arbetet på jobb innan han kan komma hem. Han ursäktade sig och så sände han mail där det stod att han köpt två bio biljetter till ”Cinelounge” vilket är den mer lyxiga delen på en biograf, med stolar man kan luta bakåt och man kan handla mat och vin där oxå. =o) Så dit ska vi ikväll!! Inte den bästa filmen vi ska se dock ”The Green Hornet”, men det är den enda vi kan se, för de andra spelar tidigare på kvällen. Bio som bio, ska bli mysigt i alla fall. =o)

Den bästa presenten idag, var ett ljudklipp min syster sände till mig, där min kära syster son säger ”Gratulerar med dagen, tante Tine!” Åh!!! Jag grät och kände mig mer ensam än någonsin, men samtidigt så stolt över min lilla systerson och saknar honom SÅ mycket!!!

Min fina Smörgåstårta! God, men inte samma som mammas. =o)

Nu ska jag nog skära upp en liten bit Smörgåstårta till mig själv och sen sätta på mig lite bättre kläder än mysbyxor, inför bio besöket.

Kram allesammans!

14 thoughts on “En Vanlig Dag

    • Jag vet inte jag…den blev ok, men jag saknade räkorna. De jag köpte slängde jag i krämen till ett utav lagren. De smakar ingenting här. Alltså: IngenTing! Helt otroligt.
      Smörgåstårtan blev ok, men du gör den bättre. =o)
      Hittade heller ingen rom, men, men…Man kan inte få allt. ;o)

  1. Liten uppdatering: När vi satt på bion kom de in med en tallrik med Nachos till oss och en ”hink” med Champagne på is!!! =oD Åh, min pojkvän tänker då på det mesta, även om det blev bio i sista minuten. =oD

    • Ännu mer uppdatering!
      Glömde berätta att när vi skulle betala för vår lunch på Maranui, så pratade Tess och Neil med mig om min födelsedag. Han som tagit vår betalning gav mig då en stor kakbit!!! ”For you on your birthday”, sa han. Åååh!!! Tack! =o)

  2. Oj, oj, oj…vilken dröm av en smörgåstårta! Ônskar jag hade en sån idag…nam nam ;o)=
    Champagne…hur gott är det då…o med tacos…men hur var filmen då?!!
    Låter som om du hade en superfin födelsedag iaf Tinemor…men visst är familjen i tankarna.

    Spindlar…fjuuu. Att du iaf tordes ta i den trots att den var död…bra jobbat, Säkert för att du blivit ett år äldre Tine ;o)=

    • Åh, tack! =o)
      Den blev ganska god i slutändan i alla fall. Njöt en bit till frukost oxå. Inte helt fel. Har 3 fjärdedelar kvar!!! Inget besök och så, så den finns nog kvar till mina svenska vänner kommer på lördag. =o)
      Spindlar ja… Huffa… Hatar dem verkligen! Var ju tvungen att ta i den, ingen annan hemma som kunde göra det. ;o)

  3. Gratulerer med dagen! Skummade bara igenom om spindlarna, uff uff uff =) Det låter som en fin dag och åh så gott med smörgåstårta!!! Den såg jättefin ut, kanske jag ska föreslå det till mannen min som mat till dopet vi snart ska ha. Kram / Anna

    • Hej, och tack så massa för din kommentar och gratulationer!! =o)
      Spindlar är aldrig trevligt, speciellt om de är större än några millimeter. Haha!
      Smörgåstårtan blev ganska god faktist. Plus poäng till mig. ;o)
      Kram!

  4. Hei!
    Gratulere så mye med dagen din idag, har en liten her som også fyller år idag så her har vi hatt kake og brus:))
    Fant bloggen din via din søster, jeg måtte jo inn å se når hun skrev at du bodde i New Zealand, som er favoritt landet mitt♥ Har vært der 2 ganger og siste gang som Woofer:)) Det var en spennende opplevelse og jeg håper at jeg får oppleve mer av det fantastiske landet, som ikke er så ulikt Norge egentlig:))

    Klem!

    • Tack så massa för koselig kommentar och gratulationer!! =o)
      Nästa gång du far till NZ får du komma förbi mig och så kan vi visa dig/er runt lite.
      Det är ett fint land, och verkligen mycket likt Norge. Tror ändå Norge slår högre, i alla fall i mina ögon. =o)
      Nu ska jag kolla in din blogg oxå!
      Kram

  5. Hei:)
    Takk for besøk hos meg..så kjekt !!
    Reising er jo fantastisk..og om 1 uke drar jeg til Cuba..

    men tror nok mitt hjerte banker stort for India,og kommer til å dra tilbake…
    Ønsker deg en fin helg(snart)…Nå skal jeg skikke rundt hos deg:)

    Klem Martha

    • Du är välkommen, och tack för att du tittar in hos mig oxå! =o)
      Om du vill läsa om min resa i afrika, kan du kolla in min engelska blogg: http://tinefis.wordpress.com/
      Underbart med Cuba!!! Jag har aldrig varit i Syd Amerika, men hoppas komma dit en dag i framtiden. =o)
      Blev inspirerad av dig, så nu skriver jag om min resa i Indien och minns tillbaka, ti-hi!
      Ha’t så trevligt på din resa!!

  6. nam nam nam…-den så godt ut..har akkurat fått skryt av din søster da hun fant et eldre innlegg på bloggen min om min tårta.:-)

    en god helg til deg🙂

Kommentera

