Smakligt Mellanmål

Jag är så trött på nötter, morots stavar, och annat till mellanmål. Så idag gjorde jag något annat gottigt.

Smaskigt med en sval smoothie på sommaren!

Det blev en väldigt go Banan Smoothie! Jag har 3 bananer som är lite för mogna, och då är dem inte speciellt goda, tycker jag. Därför blev det just en Banan Smoothie till mellanmål.

Jag blandade 0.5 dl naturell yoghurt med 1 dl lätt mjölk, 4 iskuber, 1 banan och så lite vanilj socker och kanel. Det hela krossades samman med en stavmixer och sen hällde jag upp det i ett glas och ”dekorerade” med lite kanel på toppen.

Banan och kanel går mycket bra ihop. Nam!

Banan och kanel går mycket bra ihop. Nam!

Smaken blev Delicious! men jag hade allt kunnat ha mindre mjölk och yoghurt och gjort smoothien aningen tjockare. Men det där prövar man sig fram med efter behag. =o)

Smakligt Mellanmål!

Kommentera

