Gå Promenad med Mig

Jag ska gå på tur. Häng med!

Först går vi uppför en backe.

Det blir sedan nerför en annan backe.

Nästa steg är uppför en längre väg.

Vi stannar och luktar på fina blommor vid vägen och ser på lite folk som går tur med sina hundar.

Sen fortsätter vi uppför backen.

Till sist går vi på en relativt plan väg en stund och kan se vacker utsikt över Wellington Airport och Lyall Bay.

Detta är inte balkonger, utan en sorts bil balkong/altan! I och med att Wellington har så massa kullar och det är svårt med plats för bygge, så är det många som har dessa bil balkonger/altaner. Lite fiffigt! Men det ser inte ut att kunna hålla ett par bilar!!

 

Vi avslutar den korta promenaden nerför en sista backe.

Tack för turen! =o)

15 thoughts on “Gå Promenad med Mig

    • Haha! Ja, det brände bra i fettet på turen! Har inte gått tur i backarna på ett tag nu och det kändes kan jag säga. =o)
      God helg, sister sister!!
      =o)

    • Kära Inger!
      Dina kommentarer hamnade i min ”Spam” inkorg tyvärr! =o(
      Såg dem precis och kunde lägga ut dem här på bloggen.
      TACK så massa för dina kommentarer! Det är alltid trevligt när besökare kommenterar. =o)
      Kul att du känner igen udden där vid Wellingtons flygplats! När var det ni besökte Nya Zeeland?
      Kram

  1. Hej igen Tine!
    Jag hade missat ditt inlägg på min blogg om Indien! Såg det imorse och klickade in på ditt Indien-inlägg! Ja visst är det ett omtumlande, färgglatt, smått tokigt och alldeles underbart land?!
    Jag längtar ofta dit, oavsett hur trött man kan vara på det stundtals när man reser där så har det ngt alldeles speciellt!
    Jag reste i Tamil Nadu och Kerala för några år sedan och det var kul att se dina fina foton därifrån! Rajastan och Varanasi med omnejd var det hela 13 år sedan nu. Verkar ha blivit mer turistigt i Rajastan av din beskrivning att döma. Stannade i Auroville i 3 veckor istället för de planerade 5 dagarna. Spännande plats! Pondy var vackert också!
    Det är väl snart söndag hos dig! Ha en skön dag!
    Kram Anna
    Ps. Filmen från Indien var super! Vi såg den 2 ggr här hemma och längtade tillbaka. Musikvalet perfekt och vår 1-åring rörde sig i takt med musiken:-)

    • Tack för ännu en titt på min blogg, och koselig kommentar!! =o)
      Visst kan det vara tröttsamt i Indien, speciellt blev jag trött på maten efter bara nån dag. Men det är så otroligt vackert och man får uppleva en hel veckas värt av intryck på en enda dag. Helt otroligt! =o)
      Får se när jag kan fara till Indien igen. Skulle inte ha nåt emot att besöka Assam igen, plus andra ställen som vi inte hann med förra gången.
      Kul att ni gillade videon!! =o) Jag har massa mer ”footage” från Indien som jag inte gjort något med, men ska få det gjort i år hade jag tänkt.
      Trevlig söndag till er oxå!
      Kram

  2. Så spännande att få besöka dej fastän det inte direkt är gångavstånd…Tänk så många intressanta och vackra platser det ändå finns här på jorden, man blir ressugen som sjutton!! Själv har jag tagit en promenad här i bygatan, inte mycket att skryta över, lerigt som sjutton, och solen tittade fram högst ett par minuter idag, sen blev det grått igen. Fast jag tycker nog man kan ana att det har vänt ändå, det är liksom ett annat ljus om dagarna, TACK OCH LOV!! Men nog skulle jag mycket hellre strosa runt på era breddgrader!!
    Ha en riktigt skön lördag!!
    Kram

    • Tack för besöket!
      Visst är det härligt med resor. Önskar jag kunde resa lite oftare och mer, men kanske en dag i framtiden att den drömmen blir verklighet!?! =o)
      Låter som ni har riktigt tö väder med lera och grejer.
      Nu är det snart söndag hos er, liksom vi har, så jag hoppas ni hade en trevlig lördag och önskar en god söndag!
      Kram

    • Tack för att du blev med på turen! ;o)
      Det är lite häftigt att se planen landa och flyga iväg. Vi ser det dagligen från huset.
      Trevlig söndag!
      Kram

    • Det blev nåt fel, Inger. Dina kommentarer hamnade i min ”spam” inkorg. Inte kul. Men nu fastnar förhoppningsvis dina kommentarer på min blogg i framtiden i ”approved” inkorgen och inte som ”spam”. =o)
      Välkommen åter!!

Kommentera

