Tunna

Min andra vecka med Fototriss, men jag kände att jag körde fast lite…

Trots det har jag kommit fram till ett bidrag till veckans fototriss. Den här gången är temat: Tunna. Det kan vara tunna ting, en tunna eller nåt annat som ni associerar med tunna.

När jag hörde om tunna, tänkte jag på en soptunna. Och på engelska blir det en Rubbish Bin. Så därför blir det bilder på Rubbish Bins som är mitt bidrag. =o)

Rubbish Bins på festival området i Prorirua idag, där de firade Waitangi Day i stark vind och lite regn.

En vanlig syn i Nya Zeeland. Man lägger papper och plast i såna här gröna Rubbish Bins och så kommer de och hämtar upp det en gång i veckan. Grejen är bara att Wellingotn kallas "Windy Welly", vilket betyder att allt som oftast ligger folks sopor utslängda på gatorna för att vinden gripit tag i det...Smart.

En blå soptunna i Porirua, utanför Wellington, på Waitangi Day.

Det var min Fototriss för den här veckan. Ha en fortsatt fin söndag allesammans!

12 thoughts on “Tunna

    • Hej och tack för kommentar!! =o)
      Man kna nog säga både Trash Bins och Rubbish Bins. Jag tror att Rubbish Bins är en typiskt Kiwi (Nya Zeeländsk) sak att säga faktist. =o)
      Nu ska jag kolla in din triss oxå!

    • Hej, hej och tack för kommentaren! =o)
      Ja, jag bor i Nya Zeeland sen 5 år tillbaka. Bev liksom fast här när jag träffade min nuvarande sambo. =o) Sån kan det gå!

  1. Härligt att följa din blogg från andra sidan. Har alltid velat åka till Nya Zeeland men ej haft möjlighet än. Då är det ju bra att vara inne och titta här på din fina blogg ibland. Ha en fin fin dag/Gela

    • Det är bara att häng med på min blogg och resa lite genom bilder och text. =o) Sen får vi hoppas ni kommer er hit till andra sidan jorden en gång.
      Tusen tack för titten och kommentaren. Välkommen åter snart igen!
      =o)

Kommentera

