IMdb

Internet Movie database är en websida där du kan finna all möjlig film relaterad information.

Du kan finna de flesta filmer på IMdb, stora som små. Man får reda på när filmen gjordes (eller om den fortfarande är i för produktion), och vilka som jobbat med filmen, både cast och crew.

Idag gjorde jag en upptäckt. Jag har en IMdb sida! Huh!?! Jag gjorde Color Grading på en kort film som en vän till mig regisserade. Tobias & Selda heter filmen. Det visar sig att regissören gjorde en IMdb sida för sig själv och filmen, och la till alla som medverkat. Så nu finns jag där… på IMdb! =oD

Nu finns jag på IMdb. =o)

Jag ville ändra lite på sidan idag, men man måste självklart betala för att logga in sig och skapa sin egna profil och ändra på grejer. Finns inget som är gratis i livet…Det står nämligen att jag gjorde Visual Effects i filmen, när det borde stå Digital Intermediate eller Colorist.

Hoppas kunna lägga till många filmer på den där sidan i framtiden!

Kolla in min lilla ”credit” HÄR.

2 thoughts on “IMdb

  1. Hejsan🙂
    Tack för din kommentar, den kändes rätt och bra🙂 Du har rätt, jag ska göra vad jag vill! Jag tror att jag nog ska vänta ett år eller två med studierna, eftersom jag inte är helt 100 på vad det är jag vill göra🙂
    Tack så mycket!

    • Kul att jag kunde ”hjälpa” på mitt egna lilla vis. =o)
      Du gör rätt i att vänta. Folk stressar alldeles för mycket med utbildning, hem och barn. Varför? Vi har ju hela livet på oss. Hellre göra det du vill och njuta av livet och vara stolt över dig själv när du blir äldre, än att ”fastna” i ett liv du egentligen inte vill ha.
      Lycka till! =o)

Kommentera

