Pavlova Western

Ni har väl kanske hört om Spagetti Western, men har ni hört om Pavlova Western?

En Pavlova Western, är en western film inspelad i Nya Zeeland. Den spelades in i Bendigo goldfields, Cromwell,Kingston Flyer Steam Train i Central Otago, och i MacKenzie Country, i 2008.

Mike Wallis, regissören, har jobbat på Weta Digital, med filmer som Sagan om Ringen Trilogin, King Kong och Narnia, men bestämde sig efter 10 år, att lämna företaget och satsa på en egen lång film. Istället för att köpa hus, satsade han och hans fru alla pengar på filmen.

Affisch för filmen "Good for Nothing", en pavlova western av Mike Wallis. (bild lånad från internet)

Och satsningen har nu visat sig vara en bra investering! Filmen hade premiär i Santa Barbara International Film Festival i Kalifornien, USA, och mottog bra recensioner. Biljetterna såldes snabbt och organisatörerna fick fixa fler visningar av filmen.

För ungefär ett år sen, frågade min pojkvän mig om jag hade lust att hjälpa en snubbe som han kände, med lite effekter på en film. Han hade själv inte hjälp och detta kunde bli bra övning för mig. Jag tackade snabbt ja, trots att det inte var betalt. Jag fick ett klipp och jobbade med den till perfektion.

Detta klipp, var ett klipp till den här Pavlova Western, som heter Good for Nothing. Döm om min förvåning, när jag tittade på trailern till filmen och såg att det klipp jga jobbat med, är det näst sista klippet, där titeln på filmen kommer upp! =oD Ännu en grej att lägga till på min IMdb sida med andra ord! Inte dåligt. Det rör på sig! =o)

Kolla in trailern nedan så ser ni det klipp jag jobbade med (titel klippet, näst sist).

Läs mer om filmen, premiären och regissören HÄR.

7 thoughts on “Pavlova Western

    • Hehe! =oD
      Ja, lite stolt känner man sig alltid. =o)
      Jag visste att det var en western, men hade glömt namnet på filmen.
      Fick mail idag med en artikel om filmen och då såg jag trailern för första gången. Nu måste jag ju se filmen! =o)

  1. Vilken överraskning för dej och GRATTIS!! Förstår att du är stolt, när man minst anar det så rullar det på! Tydligen lite inne med western nu igen, såg i ögonvrån i morse på frukostTV på jobbet och det handlade också om westernfilm, kanske samma rent av??
    Ha en bra dag!!
    Kram

    • Ja, det känns nästan overkligt när man inser att ens arbete är med i en film som kanske kommer att ”komma långt”. Inte så värst!! =oD
      Kanske det var den filmen du såg på tv imorse? Spännande!
      Kram

Kommentera

