Konst eller Konstigt

Jag är lite sen med Fototrissen den här veckan, men här kommer den i alla fall!

Veckans tema för Fototrissen är: Konst eller Konstigt.

Jag tänkte direkt på dessa konst(iga) verk de satt upp längsmed Cobham Drive i Wellington.

Dessa konst(iga) verk har oxå ett annat tema gemensamt, nämligen vind. Wellington kallas ju Windy Welly, som jag nämnt förut, och dessa konst(iga) verk rör sig mer eller mindre i vinden. Vind verk kanske!?! =o)

Beroende på hur mycket vind det är, snurrar den där delen på toppen, och ringarna under lyser upp. Är det lite vind lyser bara de nedersta ringarna, är det mycket vind lyser alla ringar.

Dessa färgglada klossar snurrar runt i vinden.

Och de här strutarna pekar åt det hållet vinden blåser helt enkelt. Eller ska göra i alla fall....

Det blir 4 bilder den här veckan, en liten bonus bild helt enkelt.

Vad tycker du? Konst eller Konstigt?

E haere rā! (Hej då på Maori)

8 thoughts on “Konst eller Konstigt

  1. Ja, konst eller konstigt? Det lyste iaf upp landskaper ordentligt. Jag är inte så mkt för den typen ”art”…gillar mer det gamla!
    Men för all del, why not ;o)
    Vad tycker du själv?

    KLem Anna

    • Nja….Jag är inte heller så mycket för sånt där. Kanske jag inte förstår mig på det, jag vet inte. Modern konst blir ofta så konstigt. Inte nån vanlig olje målning inte, utan en toalett mitt på golvet… Ja, du vet vad jag menar. Haha. =o)

  2. Nja, vet inte om det är konst eller konstigt…??!! Fast ganska läckert måste jag säga! Det som slår mej när jag ser bilderna är att man verkar inte vara rädd för färger, här tycker jag man är mer försiktig, det ska smälta in mer i miljön. Det är väl det som är tjusningen med resa runt i världen, alla olikheter.
    Jodå, Bygglov går på Tv4, så det kan man se på Tv4Play. Nu har han ju ingen stor roll …*asgarv*, det har mer blivit en plojgrej tycker jag, och han försöker verka oberörd när folk kommenterar, men jag tror att han ler lite i smyg! Jag tycker det är kul iallafall!!
    Ha en bra dag och ta väl hand om dej!!
    Kram

    • Man är verkligen inte rädd för färger härnere. De försöker sig på det mesta, inte alltid med bra resultat dock…
      Men då ska jag kika på tv4 play! =o)
      Kram

Kommentera

