ChCh jordbävning Uppdatering: 14.49 lokal tid.

Uppdatering.

Flera efterskalv, runt 15-20, har redan känts i Christchurch och närliggande områden.

Christchurch Katedral har kollapsat.

Katedralen i stan har blivit väldigt förstörd, sjukhuset är förstört, de har fått slut på ambulanser som kan forsla skadade personer till säkrare områden, och privat personer kör de skadade med sina egna bilar.

Christchurch har drabbats av ännu en stor jordbävning.

Flygplatsen har stängts, folk ombeds att ta sig bort ifrån stadens centrum, folk är instängda i byggnader och flera personer har anmälts omkomna.

Många skadade och flera döda efter den stora jordbävningen.

Trots att jordbävningen var mindre än den i september 2010, så var centrumet  inte lika djupt ner, så skalvet kändes starkare.

Jag sitter i trygghet i mitt vardagsrum i Wellington och ser på TV3 News på Nya Zeeländsk tv.

Det är kaos i staden Christchurch, och allt jag kan göra är att sitta här i min soffa, i mitt trygga hem, och följa med i händelserna. Ganska overkligt…

Informationen till inläggen kommer ifrån 3newsTVONE News and NZ Herald.

Kommentera

