Blir smått Tokig

*Suck och stön*
Finns det något jobbigare än när programmen på datorn är så sega det bara går och det tar en hel dag att göra ett mini arbete?

Jag har ju visat det där introt jag gjorde för mina ”NZ travel videos”. Jag var inte helt nöjd med det där introt. Det såg så väldigt platt och tråkigt ut.

Så de senaste dagarna har jag jobbat med ett nytt intro i ett software som heter Motion. Och…ja, jag har fått till en början till något bra, men jag måste jobba mer med att få det hela att se med proffsigt ut, och lite mer 3d och inte så där platt. Måste oxå lägga till lite skuggor och se till att det inte blir så ryckigt emellanåt.

Men datorn har jobbat på högvarv i 2 dagar nu, och den är SÅ seg! Eller så är det mina element som är alldeles för stora för programmet Motion att klara av. Irriterande är det i alla fall. Jag skulle kunna göra vad jag har gjort på 8 timmar idag, på typ 3 timmar! Men, men…

Tänkte i alla fall visa vad jag gjort så långt. Kom gärna med lite tankar och tips!

Ha en underbar fredag, det ska jag ha! Det blir äppelpaj, glass och vitt vin. Bra kombination. =o)

2 thoughts on “Blir smått Tokig

  1. Jepp, DEN var bra ;o)=
    Kände att om jag såg ett sånt intro på tv eller reklam så hade jag velat se den filmen/reklamen!
    Lockande, fina färger, översiktlig…

    Fredag ja, nu har du väl ätit upp kakan o druckit upp vinet !
    Prova rödvin o chokladkaka? Iaf skitgott ;o)

    kram!

    • TACK!! =o)
      Ska bara till lite fin justeringar så det blir mindre ”platt” liksom. =o)
      Har inte ens börjat med pajen. Det tar vi kl 20.30 när American Idol börjar. =o) Ska ställa in pajen i ugnen nu.
      Ska pröva rödvin och chokladkaka. Lät smaskens!
      Kramar!

Kommentera

