Zumba Love

Skänkte lite pengar till Christchurch igår… genom att vicka på rumpan till härlig musik i 1,5 timme!

Fundraiser för Christchurch, genom Zumba! (bild lånad från internet)

Zumba Wellington hade igår en Fundraising i for av en Master Class med den underbara Enrique Salomao! Pengarna från alla sålda biljetter gick till Christchurch. Med över 150 deltagare, blev det runt $2500 insamlat!! Inte dåligt! =o)

Jag har inte dansat Zumba på över ett år, sen innan jag skadade min fot. Jag var faktist lite orolig att jag skulle kola vippen, men det gick bra! Enrique Salomao höll tempot och temperaturen uppe i salen, och folk skrek och ropade, klappade i händerna och bara njöt av att få svettas lite och skaka på rumpan (och fläsket).

Enrique Salomao är född i Rio de Janeiro, men bor nu i Australien där han är Zumba instruktör. (bild lånad från internet)

Jag älskade det! Det var SÅ kul. =o) Hade nästan glömt hur mycket jag älskar Zumba. Jag måste få ihop pengar och betala för ett kort så att jag kan träna det regelbundet igen. Vore helt underbart! Jag kände ju att med de extra kilona jag lagt på det senaste året, så var det mycket tyngre att röra på sig, men jag stod inte still en sekund, och trots att svetten skvätte åt höger och vänster så stod jag där med ett leende som räckte från öra till öra!

Mitt mål i år var att dansa Zumba 2-3 ggr i veckan, och sen gå en kurs i juli eller augusti och bli Zumba instruktör. Jag har fortfarande den drömmen, men det har inte riktigt fungerat i och med att jag inte jobbat så mycket som jag hade hoppats på. Hoppas, hoppas att jag kan få det gjort under det här året i alla fall! Gå ner massa i vikt, och bi Zumba instruktör. Det är det jag vill. =o) Ett litet sido projekt helt enkelt.

Enrique fick upp temperatureni salen. =o) (Photo av Dave Lintott, lintottphoto.co.nz)

Några av de lokala Zumba instruktörerna visade upp sina färdigheter. (bild lånad av Dave Lintott - lintottphoto.co.nz)

Bild lånad av David Lintott - lintottphoto.co.nz. Klicka HÄR för fler bra bilder från denna fantastiska kväll!

Och så en god omelett på det! =o)

När jag kom hem från Zumba Master Class igår kväll, lagade min partner en sen middag till mig bestående av en underbar omelett och så grönsaker så klart! Det var verkligen gott! Han lagar de bästa omeletterna! Han är inte ofta i köket och lagar mat, men han gör det bra. Jag tror att jag inte låter honom in i köket så ofta för jag vet vilken röra han ställer till med. Och jag hade rätt… Kommer in i köket på morgonen och finner pannan på spisen, skålar i diskhon och en tom påse på bänken. Men vad gör det…? Jag fick ju ett delicious kvällsmål i alla fall!

 

4 thoughts on “Zumba Love

  1. God morgon Tine!
    Zumba love- vilket strålande sätt att samla in pengar på!
    Låter dessutom jätte roligt och nyttigt! Det är en god kombination!
    Härligt att bli bjuden på middag när du kom hem också!
    Så är det fredag och ute kvittrar fåglarna. Önskar dig en jätte härlig helg!
    Har hunnit läsa några rader denna morgon om Kerala som jag besökte 2002 på långresa i södra Indien. Var du där på din resa? Läste om ”homestays” i the Backwaters och blev sugen att på nytt besöka denna vackra plats.
    Som vanligt drömmer jag om fjärran resmål. Hopplös!!!
    Må så gott!
    Kram Anna

    • Ja, vi besökte Kerala på vår resa, och tog en sån där husbåt på Keralas Backwaters precis på Nyårsafton. Det var himla mysigt måste jag säga, och väldigt vackert!
      Drömmer du dig bara bort, eller planerar ni en resa?
      Kram

  2. Gu va kul med Zumba…o inte minst ha en instruktör! Blir inte så lite tråkigt med dvd :o(
    Smart o ta en insamling samtidigt som man får röra på sig!
    Omelett ja, hur gott är inte det. mannen här är oxå väldigt bra på just omelett…men har städar upp mer än nån annan i familjen efter sig!!

    Klem Anna

    • Det förstår jag att det blir lite tråkigt att köra till en dvd spelare hela tiden. =o/ Men om jag blir instruktör ska jag allt ha lite klass med er däruppe när jag besöker. =o)
      Kramar!!

Kommentera

