Hemlängtan

Den senaste tiden har jag haft otrolig hemlängtan.

Jag saknar familjen och vännerna därhemma. Jag saknar våren med en kopp kaffe och nybakade bullar på mina föräldrars balkong. Jag saknar tussilagon och vitsippor. Jag saknar skvaller och lösningen på livets gåtor med min syster. Jag saknar film snack och framtids planering med min bror. Jag saknar lek och mys med mina bror och syster barn. Jag saknar en kopp kaffe på kafé med mina vänninor. Jag saknar allt!

Då är det bra att jag har några filmer jag kan titta på, och stilla hemlängtan för en stund. Fungerar ungefär som sötsug som man stillar med choklad. =o)

Här har ni min choklad:

10 thoughts on “Hemlängtan

  1. Nu har jag njutit av din underbara” choklad”!! Blir så imponerad av vad du åstadkommer, filmen från Finnmarken ger mej gåshud. Sen älskar jag Cornelis…Tänk så vacker vår planet är, och hur illa vi förvaltar det!! Kommer med all säkerhet att se den om och om igen, den har ett budskap.
    Sen är jag fortfarande i ett lyckorus, tänk att jag vann!! Skuttade ut till mannen ungefär som lille Skutt, när mannen kom hem från jobbet och berättade, tänk jag, som på sin höjd vinner en ny lott på postkodlotteriet…nu vann jag!!
    Ha´det så gott!!
    Kram kram

    • Tack RIgmor för din fina kommentar!
      Grattis igen till vinsten! =o)
      Hoppas nu du gillar téet och den lilla överraskningen, som förhoppningsvis kommer fram till Svealand om cirka 10-14 dagar.
      Ha en underbar helg!

  2. UNDERBARA filmer…men jag klarar inte o se på dem utan o gråta mig helt sjuk…säger som dig, HEMLÂNGTAN som inte är av denna värld…Hoppas vi kan ses snart, snart, snart!!

    Klem Anna

  3. Hej Tine!
    Hemlängtan kan vara tufft mellan varven. Hoppas du får chansen att snart göra ett litet Sverige besök hos dina nära och kära!
    Jag har inte hunnit se filmerna ikväll utan sparar det till en annan kväll.
    Ha en toppen fin helg!
    Kram Anna

    • Tack för fin kommentar, Anna.
      Jag hoppas på att komma hem till Sverige och Norge snart, kanske till jul eller så.
      Vore himla kul om jag kunde få hit hela min familj oxå, och visa dem runt i mitt ”tredje hemland”. =o)
      Hoppas du får en fin-fin helg!
      Kram

  4. Det er jo å plage seg selv å se på filmer fra hemorten, når man allerede lider av hjemlengsel. Det må være verre jo lenger man er unna, for meg er det jo i grunn bare 5-6 timer i bil. Tenk, selv regnet som sildrer og ”droppar som porlar” blir vakkert så langt hjemmefra. Om du vil plage deg selv ytterligere, så må vel utvalgte låter fra ”Kristina från Duvemåla” treffe nerven. Jeg elsker den musikalen, og fikk sett den med Helen Sjøholm i Cirkus i siste oppsetningen. Fantastisk musikk og scenografi!!!

    Håper det går bedre med hånden din, og at du kommer deg av hjemlengselen🙂 God helg videre!
    Klem fra Moccamamma🙂

    • Ibland är det en plaga, ibland njuter jag med en kopp kaffe och filmer och bilder hemifrån. Kan vara skönt att få gråta av sig ibland oxå när man känner sån längtan efter familjen.
      Jag såg aldrig ”Kristina från Duvemåla”, men musiken är helt underbar!!! =o)
      Tack för din koseliga kommentar.
      =o)

Kommentera

