Stilleben

En ny Fototriss!

Den här veckan är temat Stilleben
Det har tagit mig en stund att komma till skott. Och mitt bidrag den här veckan är tre äldre bilder, men bilder som jag faktist helt glömt bort och fann idag i mina arkiv.

Jag tog bilderna tillsammans med min underbara bror, när jag sist var hemma i Sverige, i 2009. Min bror och hans vackra fru, hade odlat morötter, och när min bror drog upp morötterna såg vi att de fått en blandning av alla möjliga färger och sorter. SÅ vackra! =o) Aubergine, gula, orange och vita morötter. Helt otroligt!

Färgglada morötter

Om du vill se fler bidrag i veckans Fototriss. Klicka Här.

33 thoughts on “Stilleben

  1. Är det detta som kallas naturens under?? Har aldrig sett något liknande!! Däremot läste jag i någon frökatalog om polkagrisrödbetor…då kan man undra om de är röd/vita som polkagrisar eller smakar som polkagrisar…??!!
    Hoppas allt är bra med dej!!
    Kram

  2. Hej Tine!
    Vilka vackra foton du visar oss! Du är duktig!
    Det lät så exotiskt att överväga en sväng till Fiji!!! Märks då att man bor i olika hörn av världen!
    Önskar dig en fin helg!
    Kram Anna

    • Haha!, Ja, det blir lite exotiskt med Fiji, men det är ju relativt nära till NZ, så det blir som en resa till södra Europa. =o)
      Tack för trevlig kommentar!

  3. God morgon/kväll!!
    Vilka härliga bilder, kan inte komma ihåg att jag sett dem förut ;o)
    Tufft med massa olika färger ju, smakar de olika oxå tro?
    Hoppas dagen varit toppen, kram

Kommentera

